- Jesteśmy świadomi, że przewozy intermodalne stanowią przyszłościowy kierunek rozwoju transportu. Zgodnie z Białą Księgą Transportową do 2050 roku 50 proc. wszystkich towarów ma być przeniesionych z dróg na alternatywne środki transportu, m.in. kolej. Przykład BCT potwierdza, że jest to możliwe nawet w Polsce, gdzie średni udział przewozów intermodalnych obecnie kształtuje się na poziomie od trzech do pięciu procent - powiedział Piotr Frąckowiak, intermodal manager BCT.
W maju terminal podpisał umowę z operatorem Baltic Rail, w ramach której dwa razy w tygodniu realizowane jest połączenie z Gdyni do Sławkowa. Także w tym roku firma Polzug uruchomiła regularne połączenie do Poznania. Od listopada BCT obsługuje też regularne połączenie z Warszawą, realizowane przez ATC Rail i Cargosped.
Gdyński terminal jest w trakcie realizacji największego projektu inwestycyjnego, którego celem jest podniesienie możliwości intermodalnej obsługi kontenerów, a dzięki inwestycjom Zarządu Morskiego Portu Gdynia zmodernizuje swój terminal kolejowy. Program o wartości ponad 153 mln, w jednej trzeciej jest finansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach rozstrzygniętego w ubiegłym roku konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Łącznie w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym przeładowano w listopadzie 32 457 TEU, a od początku roku 377 177 TEU. W 2011 roku przeładunki wyniosły 361 856 TEU, co stanowiło prawie trzydziestoprocentowy wzrost w stosunku do roku 2010 r.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?