W dwóch kwartałach tego roku LPP podwajała sprzedaż internetową. W drugim kwartale sprzedaż internetowa osiągnęła poziom 178,5 mln złotych po ponad dwukrotnym wzroście w stosunku do tego samego okresy roku poprzedniego.
LPP podtrzymuje deklarację wzrostu udziału e-commerce do 20 proc. w całkowitej sprzedaży do 2021 roku. Przy prognozach przychodów ze sprzedaży na poziomie 10 mld zł e-commerce może osiągnąć wartość 2 mld zł. Dziś udział sprzedaży internetowej w całości przychodów gdańskiej firmy wynosi około 9 proc. Za trzy lata udział ten ma sięgać 20 proc.
Czytaj także: Gdańska firma odzieżowa LPP z nagrodą Office Superstar 2018 za „Najlepsze Biuro w Trójmieście” [zdjęcia]
LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje – w 2019 roku firma planuje obecność na 35 rynkach e-commerce. Do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez Internet w każdym kraju członkowskim UE.
Rozwój sprzedaży internetowej i coraz większy jej zasięg nie byłby możliwy bez inwestycji w centra dystrybucyjne. Jednym z nowo budowanych jest centrum w Rumunii, pod Bukaresztem.
LPP w rankingu TOP 100 największych firm na Pomorzu:
Magazyn o powierzchni 22 tys. m kw., będzie pełnił rolę tzw. fullfilment Center, dedykowanego obsłudze logistycznej sprzedaży internetowej wszystkich marek należących do LPP. Docelowo z nowego magazynu realizowane będą zamówienia na terenie całej Europy Południowo-Wschodniej.
- Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. - Rumunia jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków w naszym portfolio - notujemy na nim zwiększającą się sprzedaż wszystkich naszych marek, w szczególności w kanale e-commerce.
Czytaj także: Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. Zagranicznych salonów LPP będzie więcej niż w Polsce
Nowa, zmysłowa i taneczna kampania Reserved. "Yes Sir, I can boogie" - jej gwiazdami są Joanna Kulig i Jeanne Damas. Nowe twarze Reserved
Czytaj także: Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku zatrudniło kolejną topmodelkę [wideo, zdjęcia]
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?