Budowa kadłuba pierwszego ze statków ro-pax jest zaawansowane w około 75 proc. Na zamontowanie oczekują dwie sekcje z siedmiu, tworzących tzw. kadłub mocny. Do zakończenia pozostanie jeszcze zmontowanie sekcji nadbudówek, z trzema pokładami pasażerskimi i pokładem otwartym (jedenastym).
Kontrakt dotyczący dostarczenia norweskiej stoczni częściowo wyposażonych kadłubów promów podpisano w ubiegłym roku, a jego wartość wynosi 206 mln euro. Pierwszy w nich ma być przekazany kontrahentowi w marcu nadchodzącego roku, a drugi - w październiku.
Obok Arkadiusza Aszyka, członka zarządu SG SA, w uroczystości położenia stępki pod drugi statek ro-pax uczestniczyli Peter Frölich, prezes Fjord Line AS, i Arnar Utset, dyrektor generalny Bergen Group Fosen. Sekcję denną, będącą stępką drugiego promu, przeniesiono na pochylnię i ułożono przed dziobem pierwszego.
Czytaj również: Stocznia Gdańsk wydzierżawi majątek Mostostalu Chojnice
Każdy z promów będzie miał długość 170 m i szerokość 27,5 m. Ich napęd mają stanowić ekologiczne silniki, emitujące spaliny o ograniczonej do minimum zawartości szkodliwych dla środowiska toksycznych tlenków węgla, siarki i azotu. Na statkach będą miejsca dla 1500 pasażerów. Na ich pokładach ładunkowych zmieści się po 600 aut osobowych lub mniejsza liczba ciężarówek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?