Michał Modarczyk, kierownik koordynacji remontu, poinformował, że norweski gazowiec przez 10 dni był posadowiony na doku pływającym. Duży zakres robót stoczniowych objął m.in. oczyszczenie i pokrycie sześcioma warstwami farb kadłuba. Łączna powierzchnia zakonserwowanych płaszczyzn wyniosła ponad 15 tys. m kw. Dokonano też przeglądu i napraw dwóch silników elektrycznych głównego urządzenia sterowego, dziobowego steru strumieniowego i elementów silnika napędu głównego oraz wymieniono uszczelnienia wału napędowego.
Clipper Sirius zbudowany został w 2008 roku przez południowokoreańską stocznię Hyundai Heavy Industries w Ulsan. Ma on długość 227 m, szerokość - 31 m i zanurzenie maksymalne - 12,8 m. Napęd gazowca stanowi silnik o mocy 12 270 kW, co pozwala osiągać prędkość do 15,8 węzła. W zbiornikach może pomieścić 75 tys. m sześc. LPG lub amoniaku.
Clipper Sirius należy do firmy żeglugowej Solvang ASA Stavanger w Norwegii, specjalizującej się w przewozach chemikaliów oraz skroplonego i sprężonego LPG (Liquefied Petroleum Gas-gas propan-butan, występujący w złożach ropy naftowej, obok gazu ziemnego, i odzyskiwany w trakcie przetwarzania ropy w rafineriach). Norweski armator, będący światowym liderem w transportowaniu LPG, posiada pięć takich dużych statków i siedem mniejszych oraz osiem dostosowanych do przewożenia gazu sprężonego.
Grupa Remontowa to największa polska stocznia remontów oraz budowy statków i konstrukcji pływających. W ubiegłym roku wypracowała łącznie 1,5 mld zł przychodów i ponad 100 mln zł zysków brutto.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?