Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk. Od poniedziałku 9 kwietnia kolejne zmiany w organizacji ruchu wokół Dworca Głównego. Jak zmienia się dworzec? [zdjęcia]

MP
Przemysław Świderski
Pasażerowie z powrotem, po kilku miesiącach prac, przejdą całym tunelem między dworcem PKS a Podwalem Grodzkim (City Forum). Zamknięte zostanie z kolei przejście prowadzące na perony dalekobieżne znajdujące się w gmachu dworca.

Prowadzone od lipca minionego roku prace w ramach przebudowy peronów dalekobieżnych i przejść podziemnych przy gdańskim Dworcu Głównym wchodzą w kolejną fazę.

Gdańsk. Od poniedziałku 9 kwietnia kolejne zmiany w organizacji ruchu wokół Dworca Głównego. Jak zmienia się dworzec? [zdjęcia]
materiały prasowe

Co już zrobiono

Zakończył się pierwszy etap intensywnych działań na peronie nr 2 oraz w tunelu, łączącym ul. Podwale Grodzkie z ul. 3 Maja. W ostatnich miesiącach wykonawca wymienił część płyt stropowych w okolicach placu przydworcowego oraz pod peronem nr 2 we wspomnianym przejściu. Skuty został tu także stary tynk i powstał pierwszy szyb, w którym zainstalowana zostanie winda. Gotowy jest też już fundament pod nowe schody ruchome prowadzące na peron.

Remont dworca Gdańsk Główny

Gdańsk. Od poniedziałku 9 kwietnia kolejne zmiany w organiza...

Jak będziemy poruszać się od poniedziałku

Tunel między dworcem PKS a City Forum zostanie otwarty, choć będą w nim prowadzone jeszcze prace wykończeniowe. Mają być one realizowane w taki sposób by przechodnie byli w pełni bezpieczni. Dalej oczywiście zamknięte będą wyjścia na przebudowywany perony nr 2, z kolei z tunelu dostaniemy się z powrotem na peron nr 1. Równocześnie zamknięty zostanie tunel w budynku dworca. Będą tu wykonywane analogiczne prace jak w przejściu na zewnątrz.

Bezpośrednie dojście tunelu dworcowym na peron nr 1 przywrócone ma zostać do 31 maja.

Koniec prac przy peronie drugim do 31 sierpnia

Po wakacjach budowlańcy przeniosą się na peron nr 1. Przypominamy, że całość inwestycji wokół dworca, która jest elementem Krajowego Programu Kolejowego, zakończyć się ma do stycznia 2020 roku. Jej koszt to 73,4 mln zł. W wyniku przebudowy perony zostaną podwyższone do 76 cm, lepiej oświetlone i pokryte antypoślizgową nawierzchnią. Pojawią się także nowe ławki, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, zegary i czytelne oznakowanie. Zniknąć mają wszystkie bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych.W obu przejściach podziemnych (w aktualnie remontowanym i tym w gmachu dworca) zaplanowano montaż w sumie czterech nowych wind i tylu samo kompletów ruchomych schodów. Tunele zyskają też m.in. nową posadzkę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki