- To jedyne rozwiązanie, które pozwoli utrzymać atrakcyjność komunikacji zbiorowej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu ZDiZ w Gdańsku.
Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska, podkreśla natomiast, że buspas jest konieczny także ze względu na ruch pojazdów uprzywilejowanych. - Straż pożarna czy pogotowie już dziś przebijają się przez korki, a w czasie remontów sytuacja wyglądałaby znacznie gorzej - mówi.
Gdańsk: Przejścia przy Manhattanie już nie będzie
Pas, którym jeździć będzie 14 przegubowych pojazdów firmy Warbus (zwycięzca przetargu na obsługę linii zastępcze), ma przebiegać od ul. Miszewskiego do Galerii Bałtyckiej lub ul. Lendziona. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie dziś Maciej Lisicki wraz z przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Zarządu Transportu Miejskiego.
Pewny jest już natomiast termin rozpoczęcia robót, który został przełożony z końca marca na 2 kwietnia. Wynika to przede wszystkim z dłuższych, niż wstępnie zakładano, przygotowań do prac.
Remont torów tramwajowych w al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej oraz od Klonowej do Miszewskiego, a także przebudowa przystanków i przejść dla pieszych, pochłonie 20 mln zł.
- Prace muszą zostać zakończone w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy, ale już po czterech musi zostać przywrócony ruch tramwajowy - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Tymczasem jeszcze tylko przez dwa tygodnie piesi będą mogli korzystać z przejścia naprzeciwko głównego wejścia do Manhattanu, które przy okazji remontu na stałe zostanie przeniesione na wysokość Olimpu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?