Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Ekspresowe połączenie z DCT do portów Maroka

JKL
materiały prasowe
Terminal DCT zyskał nowe regularne połączenie. W ubiegłym tygodniu z gdańskiego portu wypłynął pierwszy kontenerowiec w ramach pierwszego, bezpośredniego i najszybszego na rynku cotygodniowego serwisu na trasie Polska - Maroko - Polska. Czas trwania tranzytu na trasie do Maroka to 10 dni.

Serwis uruchomił armator Seago Line, spółka grupy A.P. Moller-Maersk, obsługująca połączenia w Europie i w basenie Morza Śródziemnego. Najszybszy dotychczas na rynku serwis z Polski do Maroka gwarantował 15-dniowy czas tranzytu i również był obsługiwany przez Seago Line. Dzięki rezygnacji z przeładunku w niemieckim Bremerhaven udało się poprawić dotychczasowy rekord.

Jednostka o pojemności 1100 TEU (kontenerów 20-stopowych) w najbliższy piątek powinna dotrzeć do Casablanki, a po trzech dniach do położonego na południu kraju Agadiru.

- Analizując rynek, zdaliśmy sobie sprawę, że dostępne połączenia na trasie Polska - Maroko trwają zbyt długo i wiążą się z przeładunkami, które z kolei rzutują na terminowość dostaw. Oferta bezpośredniego serwisu to ukłon w stronę klientów prowadzących interesy na tym szlaku handlowym i element budowania konkurencyjności oferty Seago Line również dla transportów kołowych - tłumaczy Dawid Sold, szef Seago Line w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Dodatkowym atutem serwisu jest możliwość przewożenia tzw. reeferów - specjalnych kontenerów lodówek, umożliwiających bezpieczny transport świeżych lub mrożonych towarów w niskich temperaturach.
13-dniowy tranzyt z Agadiru do Gdańska to szansa dla firm zajmujących się importem warzyw i owoców na transport tych dóbr bezpośrednio do polskich portów.

Grupa Maersk to strategiczny dla DCT armator. Największy na świecie przewoźnik kontenerowy obsługuje z gdańskiego portu nie tylko połączenia mniejszymi statkami. Rozwija wciąż serwis AE-10, łączący DCT z portami azjatyckimi. W jego ramach z cotygodniową częstotliwością zawijają do Gdańska największe na świecie kontenerowce, tzw. triple E, ekonomiczne, ekologiczne i efektywne. W sierpniu zawinął do Gdańska pierwszy z nich - Maersk McKinney Moller. Do tej pory wpłynęły dwa kolejne - Majestic Maersk (18 września) i Mary Maersk (24 października). Mają po 400 metrów długości i mogą pomieścić 18,5 tys. kontenerów.

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki