Już teraz zaszła zmiana, a samoloty "jeżdżą" po dwóch skrajnych odcinkach drogi, prowadzących do progów pasa startowego. Jednocześnie, w celu wykonania ostatniego elementu łączącego wybudowane odcinki, zamknięto dotychczasowe drogi szybkiego zejścia - informuje Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Lotnisko Lecha Wałęsy oficjalnie współpracuje ze spotterami
Zaczęła się też ostatnia faza budowy tego systemu komunikacji - środkowego odcinka drogi kołowania. Oddane dotychczas do użytku dwa, liczące po około 1500 m oraz 560 m, jej fragmenty zostaną połączone i stworzą równoległą do startowej trasę długości 2599 metrów.
Droga kołowania równoległa do drogi startowej połączona będzie z drogą startową aż ośmioma przejazdami. Dzięki dodatkowym dwom tzw. trasom szybkiego zejścia (oraz dwom już istniejącym), umiejscowionym na całej długości drogi kołowania, możliwe będzie sprawniejsze opuszczenie drogi startowej przez lądujące samoloty, a także łatwiejsze jej zajęcie przez podążające do startu maszyny.
Umożliwi to zwiększenie godzinowej przepustowości lotniska z obecnych 12 do aż 30 operacji lotniczych.
Koszt wykonywanej przez firmę Skanska SA drogi startowej wynosi około 46 mln złotych. Inwestycja zostanie ukończona jeszcze w 2011 roku. Cały program budowlany, realizowany na gdańskim lotnisku, ma kosztować około 400 mln zł. Jego głównym celem jest przygotowanie portu do przyjmowania gości na Euro 2012.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?