Przypomnijmy, w czasie listopadowych konsultacji społecznych dotyczących budowy trasy S7, GDDKiA poinformowała, że nowym, dwupasmowym mostem drogi ekspresowej (powstanie za ok. cztery lata niedaleko obecnie funkcjonującej przeprawy), zgodnie z przepisami, będą mogły się poruszać jedynie pojazdy, mogące rozwijać dopuszczalną przepisami prędkość 110 km na godzinę.
Dla pieszych, rowerzystów i tzw. maszyn wolnobieżnych (m.in. traktorów i maszyn rolniczych) możliwości przejazdu nie przewidziano. Mieszkańcy obawiali się, że region zostanie odcięty, bo najbliższy most na Wiśle znajduje się w oddalonym o 60 km Tczewie.
- Żuławy zmieniają się w region turystyczny - mówi Stanisław Kukułka ze wsi Stare Babki, radny gminy Stegna. - Przez decyzje drogowców, istniejące ścieżki turystyczne i szlaki piesze, prowadzące za Wisłę, zostałyby przerwane. Wraz z członkami miejscowych klubów turystycznych uważaliśmy, że to zahamowałoby rozwój lokalnej turystyki.
- Chodnik i ścieżka rowerowa są już ujęte w projekcie nowego mostu - potwierdza Jan Kasprzykowski z GDDKiA. - Nie chcemy przerywać istniejących ciągów komunikacyjnych ani tym bardziej hamować rozwoju turystyki na Żuławach.
Problemem nadal jednak pozostaje brak możliwości poruszania się po moście traktorów i maszyn rolniczych. Obecnie ruch tego typu pojazdów po planowanej trasie jest wykluczony.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?