Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dzień Dziecka nie tylko dla dzieci? Dorośli coraz częściej kupują zabawki dla siebie

Andrzej Kowalski
Andrzej Kowalski
Dzień Dziecka nie tylko dla dzieci? Dorośli coraz częściej kupują zabawki dla siebie
Dzień Dziecka nie tylko dla dzieci? Dorośli coraz częściej kupują zabawki dla siebie Szymon Starnawski /Polska Press
Co czwarty produkt z branży zabawkarskiej kupowany jest dla dorosłych. To kid adults, czyli nowa tendencja, jaką mogliśmy zauważyć w ostatnich dekadach. Osoby dorosłe coraz częściej przestają się krępować i inwestują w przyjemności, które do tej pory mogliśmy kojarzyć z dziecięcą zabawą. Skąd się to wzięło?

Kid adults - skąd wziął się ten trend?

Kid adults, zwane też jako kidults, to trend, który rozwijał się już od jakiegoś czasu. Pandemia przyspieszyła jednak ten proces i dorośli coraz częściej zaczęli kupować zabawki dla siebie. To potwierdzają m.in. badania NPD. Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, dlaczego się tak dzieje. Powodów jest w końcu kilka, a bliskość z popkulturą od wczesnych lat na pewno ma na to duży wpływ. Jedno pokolenie wychowało się na Gwiezdnych Wojnach, inne na Harrym Potterze, a jeszcze inni z wypiekami na twarzy śledzili kolejne wydawnictwa od Marvela lub też DC.

ZOBACZ TAKŻE: Darmowe przejazdy pociągami POLREGIO i SKM z okazji Dnia Dziecka. Specjalna oferta w granicach województwa pomorskiego

Dziecięce pragnienia pozostały i teraz gdy jesteśmy już dorośli i nie musimy prosić rodziców o kieszonkowe, chętnie sięgamy po produkty powiązane z ulubionymi bohaterami. To w połączeniu z nostalgicznym nastawieniem do popkultury minionych lat sprawia, że firmy produkujące i sprzedające zabawki coraz częściej tworzą produkty nawiązujące do tamtych lat i dzieł.

Nowa moda na... mikro posiłki?

Nie tylko zabawki nawiązujące do popkultury lat 80. czy 90. cieszą się popularnością wśród dorosłych. Wiele osób sięga po te, które wymagają od nas precyzji i skupienia. To produkty dla dorosłych, posiadające często charakter edukacyjny i rozwijające umiejętności kreatywność, umiejętności manualne lub zdolności logiczne. Jednym z obecnie gorących na Instagramie i TikToku trendów jest... składanie mikro posiłków. Produkty takie jak mini serniczki, tosty i koktajle, składają się z wielu małych części, których złożenie wymaga spokoju, precyzji i skupienia. Dla wielu to sposób na relaks po wymagającym i stresującym dniu pracy

ZOBACZ TAKŻE: Dzień Dziecka w Somoninie z masą atrakcji dla całych rodzin. Bawiło się tu tysiąc maluchów

- Na podstawie publikacji w mediach społecznościowych takich jak TikTok czy Instagram, a także naszych danych sprzedażowych Miniverse widzimy, że trend mini food ogarnął świat kid adults. Wymagający skupienia proces składania posiłku może być formą odpoczynku od codziennych trosk i stresu — wyjaśnia Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. - Trend kid adults zmienia naszą branżę, ale i sposób postrzegania dorosłości. Odchodzimy od twardego podziału na to, co można a czego nie wypada, skupiając się na tym, czego właściwie potrzebujemy i co sprawi nam, dorosłym, przyjemność w obecnym, niełatwym świecie — dodaje.

Nie da się ukryć, że pandemia zmieniła nieco rzeczywistość, jaka nas otacza. Szukamy coraz więcej miejsca i czasu na nasze przyjemności, a i te zmierzają w innych kierunkach niż dotychczas. Okazuje się więc, że Dzień Dziecka może być nie tylko świętem najmłodszych.

Dziennik Bałtycki TV

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki