Dzieci z całego świata jednoczą się w tanecznym wideo uwrażliwiającym nas na tematykę udaru mózgu

Materiał informacyjny FAST Heroes
Świętujemy trzecią rocznicę kampanii ratującej życie. FAST Heroes 112, globalna kampania na rzecz zdrowia, prezentuje wyjątkowy, pełen energii, teledysk "Dance for Life" mający na celu zwiększenie ogólnej świadomości społecznej na temat objawów udaru mózgu.

Teledysk powstał z okazji trzeciej rocznicy kampanii, która dotarła już do pół miliona rodzin na całym świecie, dzięki zajęciom FAST Heroes 112 realizowanym w szkołach i przedszkolach. W Polsce bierze już w niej udział już ponad 66 tys. dzieci w wieku 5-9 lat z ok. 1800 placówek edukacyjnych.

W tanecznych układach przygotowanych do piosenki przewodniej tego programu, dzieci z ponad 20 krajów dumnie prezentują zdobytą wiedzę na temat ratowania życia.

Kampania oparta na motywach superbohaterów uczy dzieci rozpoznawania trzech kluczowych objawów udaru mózgu - opadającego kącika ust, bezwładnej opadającej ręki, zaburzonej mowy, a także tego, jak ważne jest natychmiastowe wezwanie karetki pogotowia wybierając numer alarmowy 112.

Kampania FAST Heroes 112 w wyjątkowy sposób angażuje dzieci, przekazując im wiedzę mającą realną moc ratowania życia, i wykorzystuje ich entuzjazm do nauki i chęć dzielenia się w domach tym, czego dowiedziały się w szkole lub przedszkolu.

W wideo wystąpiły także znane osoby, w tym: nominowany do Oscara aktor Jonathan Pryce, popularny prezenter telewizyjny i YouTuber Joe Tasker oraz dziennikarz Chris Tarrant, który sam przeżył udar mózgu.

Sheila Martins, profesor neurologii i prezes Światowej Organizacji Udaru Mózgu, mówi: "Jedna na cztery osoby dozna w swoim życiu udaru mózgu, jest to zatem istotny problem społeczny. To także druga najczęstsza przyczyna zgonów i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności na świecie. Na szczęście katastrofalnym skutkom udaru mózgu można zapobiec, ale tylko wtedy, gdy pacjent otrzyma wystarczająco szybko niezbędną pomoc medyczną. Wyzwanie polega jednak na tym, że większość osób, która doświadcza udaru mózgu, nie zdaje sobie sprawy z faktu jego zaistnienia".

Międzynarodowy lider kampanii FAST Heroes 112, Jan Van Der Merwe z Inicjatywy Angels, dodaje: "Pomimo powszechności występowania udaru mózgu, badania pokazują, że jest to temat, o którym "nikt nie chce rozmawiać". To sprawia, że edukacja pokolenia wyżu demograficznego, które jest najbardziej narażone na udar mózgu, staje się dużym wyzwaniem.

Powstaje pytanie z kim ta grupa wiekowa dość często spędza czas? A odpowiedź brzmi: ze swoimi wnukami. Ze względu na szczególną więź łączącą najmłodszych z ich babciami i dziadkami, seniorzy chętnie słuchają tego, co dzieci mają im do powiedzenia. Razem możemy uratować niejedno zdrowie a nawet życie”.

Dołącz już dziś do Załogi Bohaterów FAST 112 na fastheroes.com

Kampania FAST Heroes, wspierana przez Światową Organizację Udaru Mózgu, została opracowana przez Wydział Edukacji i Polityki Społecznej Uniwersytetu Macedońskiego, a jej realizacja jest możliwa dzięki Inicjatywie Angles, projektowi doskonalenia opieki zdrowotnej mającemu na celu poprawę opieki nad osobami z udarem mózgu na całym świecie.

Koordynatorka polskiej odsłony programu FAST Heroes 112:
Gabriela Szkopek
telefon: +48 882 908 645
email: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Dzieci z całego świata jednoczą się w tanecznym wideo uwrażliwiającym nas na tematykę udaru mózgu - Portal i.pl

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki