Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Do DCT zawinął już alians 2M. Pierwszy statek z kontenerami dwóch przewoźników w Gdańsku

JKL
Do tej pory największe statki przywoziły do portu w Gdańsku kontenery linii Maersk. Teraz na pokładzie będą miały także kontenery linii Mediterranean Shipping Company.
Do tej pory największe statki przywoziły do portu w Gdańsku kontenery linii Maersk. Teraz na pokładzie będą miały także kontenery linii Mediterranean Shipping Company. mat. prasowe
DCT Gdańsk oficjalnie rozpoczyna współpracę z aliansem 2M, w którego skład wchodzą dwie największe linie kontenerowe świata: Maersk Line (ML) i Mediterranean Shipping Company (MSC). Współpracę zainaugurowało wejście kontenerowca Majestic Maersk - pierwsze zawinięcie statku wiozącego na swoim pokładzie kontenery obu linii.

- Łączenie się linii żeglugowych w alianse jest naturalną konsekwencją trendów, jakie od dłuższego czasu obserwujemy na rynku przewozów kontenerowych - mówi Jędrzej Mierzewski, wiceprezes ds. operacyjnych DCT Gdańsk. - Jako terminal jesteśmy w pełni przygotowani na obsłużenie aliansu ML i MSC - zarówno pod względem zasobów ludzkich, sprzętu, jak i systemu operacyjnego, w którym pracujemy.

Alians 2M oficjalnie ogłosił siatkę połączeń na początku grudnia 2014 r. DCT Gdańsk został ujęty w linii połączeń między Europą i Azją jako największy terminal na Morzu Bałtyckim.

DCT niedługo będzie jeszcze większy. Zaczęła się budowa drugiego stanowiska dla kontenerowców. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2016 rok. Wówczas zdolności przeładunkowe terminalu wzrosną ponaddwukrotnie.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki