- Łączenie się linii żeglugowych w alianse jest naturalną konsekwencją trendów, jakie od dłuższego czasu obserwujemy na rynku przewozów kontenerowych - mówi Jędrzej Mierzewski, wiceprezes ds. operacyjnych DCT Gdańsk. - Jako terminal jesteśmy w pełni przygotowani na obsłużenie aliansu ML i MSC - zarówno pod względem zasobów ludzkich, sprzętu, jak i systemu operacyjnego, w którym pracujemy.
Alians 2M oficjalnie ogłosił siatkę połączeń na początku grudnia 2014 r. DCT Gdańsk został ujęty w linii połączeń między Europą i Azją jako największy terminal na Morzu Bałtyckim.
DCT niedługo będzie jeszcze większy. Zaczęła się budowa drugiego stanowiska dla kontenerowców. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2016 rok. Wówczas zdolności przeładunkowe terminalu wzrosną ponaddwukrotnie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?