Przeprowadzony w 2012 r. pomiar natężenia ruchu na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 22 (berlinki) z al. Niepodległości wykazał, że tą trasą porusza się ponad 28 tys. pojazdów na dobę. Brak obwodnicy Starogardu może więc w najbliższych latach całkowicie zablokować miasto.
- Jest to ostatni moment, aby podjąć wszelkie działania lobbujące, ponieważ jesienią zostanie domknięta pełna lista wszystkich inwestycji na drogach krajowych na lata 2016-2020 - wyjaśnia Andrzej Skalski, przewodniczący SKBO.
Jako pierwszy o obwodnicę zaczął walczyć Starogardzki Klub Biznesu, z inicjatywy którego powstał później komitet. Przed dwoma laty złożony został w Ministerstwie Transportu wniosek dotyczący budowy obwodnicy, ale konkurencja jest spora. O podobne drogi zabiegają bowiem samorządy z Malborka oraz Kościerzyny.
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przy wyborze inwestycji będzie się kierować nie tylko danymi o natężeniu ruchu, ale także zaawansowaniem prac pod konkretną inwestycję - przyznaje Henryk Wojciechowski, wiceprezydent Starogardu. - Ważne jest też lobby. Warto więc zacząć oddziaływać na członków rządu.
Członkom SKBO bardzo zależy na spotkaniu z ministrem Sławomirem Nowakiem. Już wcześniej zabiegali o jego przyjazd do Starogardu, ale na razie bezskutecznie. Okazja do rozmowy może się jednak nadarzyć podczas planowanego w lipcu otwarcia mostu Gniew -Kwidzyn, gdzie ma być obecny minister Nowak.
- Most w Kwidzynie zmieni trochę układ komunikacyjny - zauważa starosta Leszek Burczyk. - Malbork zostanie nieco odciążony, zmieni się przepływ ruchu na berlince w tym rejonie, a to przemawia na naszą korzyść.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?