Lotos Kolej podpisała umowę na dostawę sześciu takich lokomotyw rok temu. Pierwsze mają dotrzeć w przyszłym roku. Możliwe, że zamówienie zostanie rozszerzone o kolejne cztery lokomotywy.
- Udowodniliśmy, że stanowimy skuteczną i ekonomicznie uzasadnioną alternatywę dla transportu drogowego czy morskiego. Aby cały złożony proces logistyki kolejowej realizować lepiej, potrzebujemy sprawnych i nowoczesnych lokomotyw, które dostarczy nam firma Bombardier - komentuje Henryk Gruca, prezes Lotosu Kolej.
Lokomotywy Traxx DE wyposażone są w silniki o mocy 2400 kW. Masa jednej lokomotywy wynosi 80 ton. Oprócz pojazdów spalinowo-elektrycznych, które zamówiła spółka Lotosu, w skład floty wchodzą również elektryczne lokomotywy wielosystemowe Traxx F140 MS, wydzierżawione od Railpoolu GmbH.
W niedługim czasie liczba pojazdów wyniesie 14 sztuk. Modernizacja taboru przyczyniła się do wzrostu przewozów kolejowej spółki Lotosu. Po bardzo dobrych wynikach II kwartału i przewiezieniu 5,3 mln ton produktów po ośmiu miesiącach tego roku, firma podniosła prognozę dotyczącą przewozów towarowych na ten rok. Według niej, w całym 2010 roku przewiezie ponad 8 mln ton produktów.
- To obecnie najszybciej rozwijający się prywatny operator kolejowy w Polsce - powiedział Ake Wennberg, prezes Dywizji Lokomotyw i Wyposażenia w Bombardier Transportation.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?