Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej kosztowało 15 tysięcy zł

Kazimierz Netka
uznany grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakat
uznany grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakat Profesor Mieczysław Wasilewski
Polska Agencja Kosmiczna ma nowe logo. Jego wygląd ma wywoływać luźne skojarzenia do przestrzeni kosmicznej. Koszt nowego znaku wyniósł 15 tys. złotych.

Polska Agencja Kosmiczna ma swój nowe logo. Symbol rozpoznawczy składa się z figur geometrycznych, które można nazwać idealnymi: z niebieskiego trójkąta równobocznego oraz z dwóch kół: koloru niebieskiego na zewnątrz i biało-czerwonego w środku trójkąta. Obok zestawienia tych znaków jest napis.

- Logo odwołuje się do nazwy agencji, a jednocześnie nawiązuje poprzez luźne skojarzenia do przestrzeni kosmicznej i jej eksploracji – wyjaśnia Urszula Szwed-Strych - główny specjalista ds. kontaktów z mediami Polskiej Agencji Kosmicznej. - Cechuje się prostotą i brakiem dosłowności, wierzymy, że będzie dobrze pełniło rolę informacyjną. Autorem projektu jest profesor Mieczysław Wasilewski – uznany grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.

Koszt wybranego projektu wyniósł 15 000 zł brutto. Pomysł wywołuje wiele dyskusji. Dzięki temu, Polska Agencja Kosmiczna uzyskuje olbrzymi rozgłos. Wiele firm nawet nie śmie marzyć o takiej wspaniałej promocji.

Decyzję o zaproszeniu profesora Wasilewskiego do stworzenia naszego logo podjęliśmy na podstawie rekomendacji przedstawicieli środowiska artystów plastyków i twórców grafiki użytkowej oraz analizy portfolio wybranych twórców w obszarze identyfikacji wizualnej – dodaje Urszula Szwed-Strych. - Zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy konkretnego twórcę, ponieważ pierwszy otwarty konkurs na projekt logo Agencji nie został rozstrzygnięty.

Konkurs na logo Polskiej Agencji Kosmicznej odbył się w ubiegłym roku. Pomysłodawcy nadesłali kilkaset propozycji, ale z tych znaków nie wybrano ani jednego. Na stronie internetowej, w komunikacie z 6 listopada ubiegłego roku, czytamy: "Bardzo dziękujemy wszystkim Uczestnikom konkursu za złożenie projektów oraz zainteresowanie Agencją oraz tematyką eksploracji kosmosu. Otrzymaliśmy liczne prace konkursowe, o bardzo zróżnicowanej stylistyce i kolorystyce. Jednak, w wyniku przeprowadzonego konkursu nie wyłoniono Zwycięzcy. Komisja Konkursowa uznała, iż żadna z prac nie spełniła wymogów estetycznych logotypu dla Polskiej Agencji Kosmicznej.

Konkurs trwał do 15 października 2015 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki