Polska Agencja Kosmiczna ma swój nowe logo. Symbol rozpoznawczy składa się z figur geometrycznych, które można nazwać idealnymi: z niebieskiego trójkąta równobocznego oraz z dwóch kół: koloru niebieskiego na zewnątrz i biało-czerwonego w środku trójkąta. Obok zestawienia tych znaków jest napis.
- Logo odwołuje się do nazwy agencji, a jednocześnie nawiązuje poprzez luźne skojarzenia do przestrzeni kosmicznej i jej eksploracji – wyjaśnia Urszula Szwed-Strych - główny specjalista ds. kontaktów z mediami Polskiej Agencji Kosmicznej. - Cechuje się prostotą i brakiem dosłowności, wierzymy, że będzie dobrze pełniło rolę informacyjną. Autorem projektu jest profesor Mieczysław Wasilewski – uznany grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.
Koszt wybranego projektu wyniósł 15 000 zł brutto. Pomysł wywołuje wiele dyskusji. Dzięki temu, Polska Agencja Kosmiczna uzyskuje olbrzymi rozgłos. Wiele firm nawet nie śmie marzyć o takiej wspaniałej promocji.
Decyzję o zaproszeniu profesora Wasilewskiego do stworzenia naszego logo podjęliśmy na podstawie rekomendacji przedstawicieli środowiska artystów plastyków i twórców grafiki użytkowej oraz analizy portfolio wybranych twórców w obszarze identyfikacji wizualnej – dodaje Urszula Szwed-Strych. - Zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy konkretnego twórcę, ponieważ pierwszy otwarty konkurs na projekt logo Agencji nie został rozstrzygnięty.
Konkurs na logo Polskiej Agencji Kosmicznej odbył się w ubiegłym roku. Pomysłodawcy nadesłali kilkaset propozycji, ale z tych znaków nie wybrano ani jednego. Na stronie internetowej, w komunikacie z 6 listopada ubiegłego roku, czytamy: "Bardzo dziękujemy wszystkim Uczestnikom konkursu za złożenie projektów oraz zainteresowanie Agencją oraz tematyką eksploracji kosmosu. Otrzymaliśmy liczne prace konkursowe, o bardzo zróżnicowanej stylistyce i kolorystyce. Jednak, w wyniku przeprowadzonego konkursu nie wyłoniono Zwycięzcy. Komisja Konkursowa uznała, iż żadna z prac nie spełniła wymogów estetycznych logotypu dla Polskiej Agencji Kosmicznej.
Konkurs trwał do 15 października 2015 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?