"Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle" na Facebooku
Już 782 osoby lubią stronę akcji
Wydrukuj kupon akcji i wyślij lub zanieś do lokalnej redakcji "Dziennika Bałtyckiego"
Mamy już 10 585 kuponów!
NAJNOWSZE TEKSTY:
Żegluga śródlądowa z dofinansowaniem
Stanisław Lamczyk: Wisła zaczyna być zauważana w Warszawie [ROZMOWA]
Brudna Wisła nie służy żegludze rekreacyjnej
Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Ekologiczne statki będą pływać rzekami
Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Eugeniusz Kwiatkowski też chciał autostrady na Wiśle
Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Rząd uznał Wisłę za gorszą siostrę Odry
Autostrada wodna na Wiśle. Wisła nie jest bez szans - ROZMOWA z Markiem Vanderhaegenem
Autostrada wodna na Wiśle. Wisła jest potrzebna, by "pięćsetki" przetrwały
Johannes Hahn: Wisła może być ważnym elementem europejskiego transportu
Marszałkowie czterech województw porozumieli się w sprawie Wisły. Powstał Sejmik Żeglugi Śródlądowej
Zapomniana Wisła. Na podniesienie żeglowności rzeki potrzeba ogromnych środków finansowych [ROZMOWA]
Nasza akcja "Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle" w Bydgoszczy
Wiceminister Stanisław Gawłowski: Wykorzystanie naszej Wisły może być bardzo różne
Maciej Ropelewski: Żeglowna Wisła kończy się w Gniewie
KONFERENCJA w Dworze Artusa w Gdańsku, 3 czerwca 2013 roku.
Kliknij i zobacz relację oraz przeczytaj opinie ekspertów
Akcję społeczną "Dziennika Bałtyckiego" popiera Lech Wałęsa, Bogdan Borusewicz, Jan Ryszard Kurylczyk oraz Paweł Olechnowicz !
Mariusz Szmidka, naczelny "Dziennika Bałtyckiego"
Dłużej nie stać nas na nicnierobienie. Mamy dość urzędniczej niemocy, niekompetencji i grzechów zaniechania popełnionych przez kolejne rządy. Kierując się troską o rozwój naszego regionu i kraju, rozpoczynamy szeroko zakrojoną akcję społeczną - batalię o odbudowanie drogi wodnej na Wiśle i ustanowienie jednego ministerstwa, jednej instytucji odpowiedzialnej za rozwój dróg śródlądowych w Polsce. Na razie ta odpowiedzialność się rozmywa, bo drogami śródlądowymi zajmuje się aż siedem różnych instytucji. Czytaj więcej!
Mieczysław Struk, marszałek pomorski
To bardzo ważna akcja. W pełni ją popieram. Czuję, że jest potrzeba silniejszej presji środowisk zainteresowanych przyszłością Wisły. (...) Idziecie w dobrym kierunku. Chcecie zmobilizować społeczeństwo, polityków, ekspertów do tego, żeby dyskutować. Takiej dyskusji po 1990 roku nie było. A jest ona bardzo ważna i może pomóc rozwiązać wiele spraw.Czytaj więcej!
Sławomir Nowak, minister transportu i budownictwa
Kłopot z Wisłą polega na tym, że nie da się po niej pływać. Trzeba ją pogłębiać i uregulować, a to ogromne pieniądze, i silne protesty.(...) Autostrada czy kolej nie służą tylko do przewożenia towarów. Drogi wodne, mówię uczciwie, są trochę traktowane po macoszemu, ale dlatego że po pierwsze - trzeba zbudować autostrady, po drugie - zmodernizować kolej, bo to jest najważniejsze dla ludzi. Nasze porty mają wielki potencjał rozwojowy, ale są na razie gdzieś na pierwszych etapach tego rozwoju. Wspieramy nasze porty i cieszę się, że podejmujemy skuteczną konkurencję z innymi, ale jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, nim nasz tradycyjny system transportowy nie da rady obsłużyć portów.
Czytaj więcej!
Parlamentarzyści z Pomorza
Janusz Goliński, wójt gminy Cedry Wielkie
Zenon Drewa, wiceprezydent Tczewa ds. społecznych
Piotr Halagiera, wiceburmistrz Kwidzyna ds. rozwoju miasta
dr Tomasz Sowiński, Prezes Związku Miast Nadwiślańskich, były wojewoda pomorski
Zbigniew Ptak, Biuro Rozwoju Dróg Wodnych Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku
Andrzej Królikowski, prezesem Ligi Morskiej i Rzecznej
"Po pierwsze A1" - wielką akcję o takiej nazwie "Dziennik Bałtycki" zainicjował 1 sierpnia 2003 roku. Walczyliśmy wtedy nie tylko o autostradę A1, ale i o przyszłość Pomorza. Udało się. Dziś nie wyobrażamy sobie już czasów, gdy autostrady nie było. Jesteśmy pewni, że za kilka lat podobnie będzie z Wisłą. Nie będziemy pamiętać, że kiedyś nie pływały po niej statki...
CZYTAJ TAKŻE:
Wisła to druga autostrada A1. Jan Ryszard Kurylczyk: Udało się z autostradą, uda się też z rzeką
Z portów morskich na Wisłę. Potrzebny jest szlak transportowy drogami śródlądowymi
Zagrożenie powodziowe na Pomorzu. Dzięki inwestycjom w Wisłę powodzie będą mniej groźne
Marszałek Borusewicz: Wisłę warto modernizować, choć jestem realistą [ROZMOWA]
Marek Kamiński: Rzekę trzeba ożywić, ale szanując jej dziki charakter [KONKURS - WYGRAJ KSIĄŻKĘ]
Poseł Lamczyk: Powinno powstać jedno ministerstwo zajmujące się rzekami
Nietypowy stateczek turystyczny miał pływać po Wiśle
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?