Obecnie trwają już prace związane z modernizacją nabrzeży oraz dróg dojazdowych. Firma, która poprzez słupską strefę wysłała zapytanie, chce poznać parametry techniczne zachodniej części usteckiego portu. Chodzi m.in. o tereny na składowanie części do wiatraków, nabrzeża portowe oraz infrastrukturę dojazdową.
Firma potrzebowałaby około 10 hektarów gruntów i bezpośredni dostęp do nabrzeża o długości 200 metrów. Miałyby tam cumować specjalistyczne statki do transportu i montowania turbin wiatrowych. Średnio mają być to jednostki o długości od 40 do 60 metrów. Mogą się jednak także pojawić statki większe, o długości nawet do 140 metrów. Obecnie port morski w Ustce nie spełnia części z tych wymagań.
Według urzędników, dostosowanie portu do nowych potrzeb to duża szansa na rozwój portu i miasta. - Ustecki port jest po prostu idealnym miejscem na transport części do morskich siłowni wiatrowych - mówi nam jeden z pracowników usteckiego ratusza. - To najkrótsza droga morska do terenów, gdzie mają powstać farmy. Poza tym do samego portu w Ustce prowadzą tory i droga krajowa. Wiemy, że firma, która chce się zajmować logistyką, jeżeli wybierze już port, to zainwestuje w niego duże pieniądze. Dlatego liczymy, że to będzie właśnie Ustka. Musimy mieć jednak świadomość tego, że będzie to wieloletnia inwestycja, która całkowicie może zmienić wygląd i przeznaczenie zachodniej części miasta.
Już teraz Urząd Morski w Słupsku za ponad 11 mln zł modernizuje całe wschodnie nabrzeże portowe. Prace mają być zakończone w czerwcu tego roku. To nie jedyna część portu, gdzie trwają inwestycje w infrastrukturę. Jednocześnie za 3 mln zł Urząd Miasta w Ustce modernizuje odcinek drogi prowadzący do zachodniej części portu morskiego.
- Za 3 miliony złotych przebudowany zostanie 230-metrowy odcinek drogi krajowej numer 21 w ciągu ulicy Westerplatte - wyjaśnia Marek Kurowski, naczelnik Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Ustce. - Pozostałe 3,6 miliona złotych, które udało się nam zaoszczędzić w przetargu, wydamy na modernizację nabrzeży w porcie oraz remont basenu węglowego, gdzie obecnie cumują kutry.
Będziemy chcieli również poprowadzić tam sieć kanalizacyjną. W ramach projektu przebudowy ulicy Westerplatte zostaną wykonane: nowa nawierzchnia z betonu asfaltowego i chodniki z polbruku, budowa nowego oświetlenia, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej i wodociągowej, oznakowanie poziome i pionowe. Inwestycja jest pierwszym etapem mającym na celu podłączenie do portu zachodniego w Ustce kanalizacji sanitarnej i wodociągowej.
- Realizacja inwestycji przyczyni się do zniwelowania pogarszającego się stanu dróg dojazdowych do zakładów produkcyjnych i usługowych znajdujących się w porcie oraz zaplecza rybackiego, a także poprawi bezpieczeństwo pieszych - mówi Jarosław Teodorowicz, naczelnik Wydziału Rozwoju Lokalnego i Integracji Europejskiej usteckiego ratusza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?