Torf trafi poza Gdańsk, do żwirowni Warcz, Siwiałka, Mirowo, Skowarcz i Rokitki. W przeciwną stronę ciężarówki przywiozą kruszywo i popioły, które wypełnią doły po torfie.
Transport będzie się odbywać różnymi trasami (widać je na zamieszczonej obok mapce).
Zarówno szefowie spółki BIEG 2012, jak i firmy Wakoz (wykonawcy prac ziemnych) zapewniają, że postarają się, by utrudnienia dla kierowców były minimalne, gdyż transport w przygniatającej większości będzie się odbywać w godzinach nocnych.
Kierowcy ciężarówek mają być drogą radiową informowani o tym, gdzie są korki i w związku z tym którą trasę powinni wybrać.
Szefowie Wakozu dodają, iż ich firma jest ubezpieczona, więc w razie potrzeby znajdą się środki na pokrycie kosztów remontów, wynikających z pęknięć ścian domów w sąsiedztwie budowy czy kolein, które mogą wyżłobić ciężarówki.
Wakoz do wywózki torfu ma zaangażować, w zależności od potrzeb, od 80 do 100 ciężarówek. Masa brutto każdego samochodu nie może przekroczyć 40 ton.
Gdyby jednak temperatura zaczęła spadać poniżej -10 stopni C, firma Wakoz może zdecydować o czasowym wstrzymaniu prac.
Ważne daty stadionu Baltic Arena
Roboty ziemne na Letnicy mają się, zgodnie z umową, zakończyć do 15 czerwca 2009 roku.
Szefowie Wakozu liczą, że jeśli nie pojawią się problemy, to kontrakt będą mogli wypełnić wcześniej, jeszcze przed końcem maja.
W połowie maja ma się natomiast rozpocząć "właściwa" budowa. Jej wykonawcę poznamy w połowie kwietnia br. W przetargu startuje siedem firm.
Stadion ma być gotowy do końca 2010 r., a pierwszy mecz zostanie rozegrany wiosną 2011. W czasie Euro 2012 w Gdańsku odbędą się trzy spotkania fazy grupowej i jeden ćwierćfinał.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?