Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta: Radni Gdyni...

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta: Radni Gdyni znaleźli błędy w projekcie

Ksenia Pisera

Dziennik Bałtycki

Aktualizacja:

Dziennik Bałtycki

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta: Radni Gdyni znaleźli błędy w projekcie
1/4
przejdź do galerii

@materiały prasowe

Gdyńscy radni dopatrzyli się nieprawidłowości w dokumentach Gdyni i Kosakowa, dotyczących budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Jak wskazują, trasa oraz lokalizacja węzła "Droga Czerwona" w dwóch różnych dokumentach planistycznych przebiega w innych miejscach.
Co więcej - zdaniem rajców - te nieścisłości mogłyby spowodować problemy dla potencjalnych inwestorów, którzy chcieli by inwestować w tereny przyległe do OPAT-u. Sprawą zajęli się już gdyńscy urzędnicy. Tłumaczą jednak, że nie są to znaczące błędy.

Plan budowy OPAT-u jest wspólnym projektem 13 pomorskich samorządów, m.in. Gdyni, Rumi, Redy, Pucka, Helu i Władysławowa.
Ta 14 kilometrowa droga o ruchu przyspieszonym S-6 ma być alternatywnym połączeniem dla drogi krajowej nr 6, na odcinku od obwodnicy Trójmiasta w kierunku północno-zachodnim z ominięciem części Gdyni, Rumi i Redy.

Przewidywany koszt budowy to od 1,1 do 1,5 miliarda złotych. Póki co środków na pokrycie budowy tej trasy nie ma. W doprowadzenie tej inwestycji do skutku zaangażowani są gdyńscy radni.

- Dopatrzyłam się błędu w projektach OPAT-u - mówi Mirosława Król (PO), radna Gdyni. - W dokumentach planistycznych trasa nie łączy się pomiędzy Kosakowem a Gdynią. Jeżeli chcemy walczyć o budowę tej trasy to nie powinno być błędów w dokumentach. Skierowałam do władz miasta prośbę o wyjaśnienie m.in. jakie są powody tych niespójności.

Błędy, które wskazuje radna, są zawarte w "Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Gdyni" oraz analogicznym dokumencie dla Kosakowa. Oba zostały uchwalone w 2008 roku.

- Oba dokumenty są oparte na wstępnym projekcie trasy - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Ta sprawa została przekazana do merytorycznego wyjaśnienia. Nie sądzę jednak, żeby niespójności w tych dokumentach na obecnym etapie były wielkim problemem.

Tę opinię podzielają również gdyńscy planiści. - Trzeba zauważyć, że studium określa kierunki przyszłego zagospodarowania przestrzennego, realizowane później poprzez stosowne plany - mówi Marek Karzyński, dyrektor gdyńskiego Biura Planowania Przestrzennego. - Odnośnie tej trasy brany był pod uwagę cały szereg różnych koncepcji. Te które dziś uważamy za prawdopodobne, również różnią się od tych zawartych w dokumentach. Przebieg OPAT-u nie jest jeszcze przesądzony, wszystko będzie uzgadniane na etapie projektu budowlanego.

Jednak zdaniem radnych, przeoczenie tego błędu ostatecznie mogłoby przynieść negatywne konsekwencje. Nie jest to związane bezpośrednio z samym przebiegiem obwodnicy północnej, ale terenów przyległych do tej planowanej trasy.

- Budowa OPAT-u i Drogi Czerwonej jest ściśle związana z obsługą planowanej do utworzenia w pobliżu "Doliny Logistycznej", w której składowane miały by być towary, które trafiają do portu - mówi radna Mirosława Król. - Przypuśćmy, że inwestor kupiłby w okolicy OPAT-u grunt. W efekcie mogłoby się okazać, że nie może tam niczego zbudować, ponieważ w planie zagospodarowania przestrzennego działka widniałaby jako przeznaczona na przykład pod budowę drogi.

Możesz wiedzieć więcej!Zarejestruj się i czytaj wybrane artykuły Dziennika Bałtyckiego www.dziennikbaltycki.pl/piano

Komentarze

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

inwestor kupiłby w okolicy OPAT-u grunt

a ku ku (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 56 / 73

"Przypuśćmy, że inwestor kupiłby w okolicy OPAT-u grunt" i chciałby składować odpady jak Port Service.
"... W efekcie mogłoby się okazać, że nie może tam niczego zbudować, ponieważ w planie...rozwiń całość

"Przypuśćmy, że inwestor kupiłby w okolicy OPAT-u grunt" i chciałby składować odpady jak Port Service.
"... W efekcie mogłoby się okazać, że nie może tam niczego zbudować, ponieważ w planie zagospodarowania przestrzennego działka widniałaby jako przeznaczona na przykład pod budowę drogi." I byłby kłopot dla władz, czy budować na odpadach z Ukrainy zawierających HCB czy nie. A kontrolna z WIOŚ obwieściła, że skażenia nie ma. ha ha ha ha ha zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

brawo marek stępa

RZYM ALBOKRYM (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 111 / 93

"nieścisłości nie są wielkim problemem " - BRAWO!! co za różnica czy to rzym czy krym !! dla takich znawców geografii, jak stępa, rzym czy krym to żadna różnica!!!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

OPAT - nie

a/a (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 99 / 98

"te nieścisłości mogłyby spowodować problemy dla potencjalnych inwestorów, którzy chcieli by inwestować w tereny przyległe do OPAT-u"... wyszło szydło z worka! Największe lobby za OPATem to Ci co...rozwiń całość

"te nieścisłości mogłyby spowodować problemy dla potencjalnych inwestorów, którzy chcieli by inwestować w tereny przyległe do OPAT-u"... wyszło szydło z worka! Największe lobby za OPATem to Ci co chcą zarobić na przyległych terenach i wybudować blokowiska. Po pierwsze to trasa lęborska i odciążenie drogi pomiędzy Gdynią a Lęborkiem. Jeśli pierwszy powstanie OPAT mamy superkorek przed Wejherowem. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

OPAT wydaje się mało potrzebny.

LGB (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 98 / 82

w Wejherowie można zrobić kilka wiaduktów i kładek dla pieszych i problem korków by się rozwiązał.
W Gdyni jest zmodernizowana Kwiatkowskiego na północy można przebudować kilka skrzyżowań, zrobić...rozwiń całość

w Wejherowie można zrobić kilka wiaduktów i kładek dla pieszych i problem korków by się rozwiązał.
W Gdyni jest zmodernizowana Kwiatkowskiego na północy można przebudować kilka skrzyżowań, zrobić kilka wiaduktów, kładek itp. I też problem zatorów rozwiązać.
TRZEBA LIKWIDOWAĆ MIEJSCA POWODUJĄCE KORKI A NIE BUDOWAĆ NA HURRA. DROGI TRZEBA UTRZYMAĆ A TO KOSZTUJEzwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Błędy

StaN (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 94 / 84

Panie Stępa,proszę wyjaśnić i wyciągnąć wnioski dyscyplinarne wobec winnych,a nie bagatelizować podobnych błędów.Coś takiego nie powinno się wydarzyć.

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Zobacz koniecznie!

Wideo