Menu Region

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta: Radni Gdyni...

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta: Radni Gdyni znaleźli błędy w projekcie

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Dziennik Bałtycki

Ksenia Pisera

5Komentarzy Prześlij Drukuj
Gdyńscy radni dopatrzyli się nieprawidłowości w dokumentach Gdyni i Kosakowa, dotyczących budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Jak wskazują, trasa oraz lokalizacja węzła "Droga Czerwona" w dwóch różnych dokumentach planistycznych przebiega w innych miejscach.
1/4
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta: Radni Gdyni znaleźli błędy w projekcie

(© materiały prasowe)

Co więcej - zdaniem rajców - te nieścisłości mogłyby spowodować problemy dla potencjalnych inwestorów, którzy chcieli by inwestować w tereny przyległe do OPAT-u. Sprawą zajęli się już gdyńscy urzędnicy. Tłumaczą jednak, że nie są to znaczące błędy.

Plan budowy OPAT-u jest wspólnym projektem 13 pomorskich samorządów, m.in. Gdyni, Rumi, Redy, Pucka, Helu i Władysławowa.
Ta 14 kilometrowa droga o ruchu przyspieszonym S-6 ma być alternatywnym połączeniem dla drogi krajowej nr 6, na odcinku od obwodnicy Trójmiasta w kierunku północno-zachodnim z ominięciem części Gdyni, Rumi i Redy.

Przewidywany koszt budowy to od 1,1 do 1,5 miliarda złotych. Póki co środków na pokrycie budowy tej trasy nie ma. W doprowadzenie tej inwestycji do skutku zaangażowani są gdyńscy radni.

- Dopatrzyłam się błędu w projektach OPAT-u - mówi Mirosława Król (PO), radna Gdyni. - W dokumentach planistycznych trasa nie łączy się pomiędzy Kosakowem a Gdynią. Jeżeli chcemy walczyć o budowę tej trasy to nie powinno być błędów w dokumentach. Skierowałam do władz miasta prośbę o wyjaśnienie m.in. jakie są powody tych niespójności.

Błędy, które wskazuje radna, są zawarte w "Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Gdyni" oraz analogicznym dokumencie dla Kosakowa. Oba zostały uchwalone w 2008 roku.

- Oba dokumenty są oparte na wstępnym projekcie trasy - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Ta sprawa została przekazana do merytorycznego wyjaśnienia. Nie sądzę jednak, żeby niespójności w tych dokumentach na obecnym etapie były wielkim problemem.

Tę opinię podzielają również gdyńscy planiści. - Trzeba zauważyć, że studium określa kierunki przyszłego zagospodarowania przestrzennego, realizowane później poprzez stosowne plany - mówi Marek Karzyński, dyrektor gdyńskiego Biura Planowania Przestrzennego. - Odnośnie tej trasy brany był pod uwagę cały szereg różnych koncepcji. Te które dziś uważamy za prawdopodobne, również różnią się od tych zawartych w dokumentach. Przebieg OPAT-u nie jest jeszcze przesądzony, wszystko będzie uzgadniane na etapie projektu budowlanego.

Jednak zdaniem radnych, przeoczenie tego błędu ostatecznie mogłoby przynieść negatywne konsekwencje. Nie jest to związane bezpośrednio z samym przebiegiem obwodnicy północnej, ale terenów przyległych do tej planowanej trasy.

- Budowa OPAT-u i Drogi Czerwonej jest ściśle związana z obsługą planowanej do utworzenia w pobliżu "Doliny Logistycznej", w której składowane miały by być towary, które trafiają do portu - mówi radna Mirosława Król. - Przypuśćmy, że inwestor kupiłby w okolicy OPAT-u grunt. W efekcie mogłoby się okazać, że nie może tam niczego zbudować, ponieważ w planie zagospodarowania przestrzennego działka widniałaby jako przeznaczona na przykład pod budowę drogi.

Możesz wiedzieć więcej!Zarejestruj się i czytaj wybrane artykuły Dziennika Bałtyckiego www.dziennikbaltycki.pl/piano
Reklama
5

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

inwestor kupiłby w okolicy OPAT-u grunt

+56 / -73

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

a ku ku (gość)  •

"Przypuśćmy, że inwestor kupiłby w okolicy OPAT-u grunt" i chciałby składować odpady jak Port Service.
"... W efekcie mogłoby się okazać, że nie może tam niczego zbudować, ponieważ w planie zagospodarowania przestrzennego działka widniałaby jako przeznaczona na przykład pod budowę drogi." I byłby kłopot dla władz, czy budować na odpadach z Ukrainy zawierających HCB czy nie. A kontrolna z WIOŚ obwieściła, że skażenia nie ma. ha ha ha ha ha

odpowiedzi (0)

skomentuj

brawo marek stępa

+111 / -93

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

RZYM ALBOKRYM (gość)  •

"nieścisłości nie są wielkim problemem " - BRAWO!! co za różnica czy to rzym czy krym !! dla takich znawców geografii, jak stępa, rzym czy krym to żadna różnica!!!

odpowiedzi (0)

skomentuj

OPAT - nie

+99 / -98

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

a/a (gość)  •

"te nieścisłości mogłyby spowodować problemy dla potencjalnych inwestorów, którzy chcieli by inwestować w tereny przyległe do OPAT-u"... wyszło szydło z worka! Największe lobby za OPATem to Ci co chcą zarobić na przyległych terenach i wybudować blokowiska. Po pierwsze to trasa lęborska i odciążenie drogi pomiędzy Gdynią a Lęborkiem. Jeśli pierwszy powstanie OPAT mamy superkorek przed Wejherowem.

skomentuj

OPAT wydaje się mało potrzebny.

+98 / -82

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

LGB (gość)  •

w Wejherowie można zrobić kilka wiaduktów i kładek dla pieszych i problem korków by się rozwiązał.
W Gdyni jest zmodernizowana Kwiatkowskiego na północy można przebudować kilka skrzyżowań, zrobić kilka wiaduktów, kładek itp. I też problem zatorów rozwiązać.
TRZEBA LIKWIDOWAĆ MIEJSCA POWODUJĄCE KORKI A NIE BUDOWAĆ NA HURRA. DROGI TRZEBA UTRZYMAĆ A TO KOSZTUJE

odpowiedzi (0)

skomentuj

Błędy

+94 / -84

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

StaN (gość)  •

Panie Stępa,proszę wyjaśnić i wyciągnąć wnioski dyscyplinarne wobec winnych,a nie bagatelizować podobnych błędów.Coś takiego nie powinno się wydarzyć.

odpowiedzi (0)

skomentuj
Reklama
Reklama