ATP Freighter obsługuje połączenie pomiędzy sortownią przesyłek lotniczych (gateway) w Gdańsku, zlokalizowaną przy lotnisku im. Lecha Wałęsy, a jednym z trzech globalnych centrów przeładunkowych DHL Express w Lipsku (Niemcy).
- Od dłuższego czasu obserwujemy jak systematycznie rośnie liczba przesyłek naszych klientów z regionu Polski północnej. To dlatego inwestujemy w rozwój naszej infrastruktury lotniczej i podjęliśmy decyzję o zamianie samolotu - powiedział Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express (Poland).
ATP jest szybszy ma powiększoną kabiną ładunkową i 7 ton ładowności netto, czyli o blisko 60 proc. więcej niż jego poprzednik. Prawie dwukrotnie, z 4 do 7, zwiększyła się liczba kontenerów lotniczych, które mogą być jednorazowo przetransportowane. Ten model ma II kategorię lądowania, czyli potrzebuje tylko 300 m widoczności, aby wylądować, co pozwala na lądowanie również w złych warunków pogodowych, np. mgły, w rejonie Gdańska. Posiada przesuwane na bok drzwi załadunkowe (zamiast jak w innych modelach samolotów, otwierane do góry), dzięki czemu mogą być otwierane nawet w czasie silnego wiatru. Jest zaawansowanym turbośmigłowcem, co zmniejsza prawdopodobieństwo takich zdarzeń jak wpadnięcie ptaka do silnika samolotu.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?