- Zgodnie z harmonogramem prace przy ustroju nośnym mostu powinny się zakończyć do końca września, a my planujemy je skończyć na koniec sierpnia - z nieskrywaną dumą w głosie mówi Krzysztof Kozieł, rzecznik Budimeksu.
Tym samym główny wykonawca jeszcze raz zdementował informacje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że inwestycja może się zakończyć z opóźnieniem. Wbrew temu, co mówi GDDKiA, żadnych opóźnień nie ma także w części drogowej inwestycji. Ona także ma być ukończona przed czasem.
Rzecznik Budimeksu przyznaje jednak, że na finiszu wiele będzie zależeć od aury.
- Na końcu trzeba wykonać wiele prac wykończeniowych np. żywice, izolacje, które wymagają określonych warunków pogodowych - wyjaśnia Paweł Zawiła z Budimeksu, szef kontraktu.
Po pierwsze temperatura nie powinna być niższa niż 5 stopni Celsjusza, a do tego nie może padać, bo woda po wantach będzie spływała na most i utrudniała prowadzone na nim prace.
- Nie byłoby tych problemów, gdyby nie trzymiesięczne opóźnienie podpisania umowy z powodu protestów firm, które konkurowały z nami w przetargu - dodaje rzecznik firmy.
W dodatku budowniczowie tylko przez kilka miesięcy mogli prowadzić prace w korycie rzeki, bo taki był zapis w uzgodnieniach środowiskowych chroniący minoga rzecznego, bardzo rzadkiego pasożyta.
Most typu extradosed będzie czwartą tak dużą konstrukcją tego typu na świecie. Do tej pory dwa takie mosty zbudowano w Japonii, a jeden w Szwajcarii.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?