W mieście zawiśnie 100 plakatów i 53 billboardy. - Zaprosiliśmy do udziału 12 osób - mówi Anna Zbierska, szefowa Biura Promocji Prezydenta.
Gdańszczanie będą mogli oglądać zdjęcia bohaterki Sierpnia 1980 Henryki Krzywonos-Strycharskiej, showmana Krzysztofa Skiby, sportowców Anny Rybickiej, Adama Korola i Leszka Blanika czy zwycięzcy programu "You Can Dance" Macieja "Gleby" Florka.
Ale także osób mniej znanych ogółowi, jak choćby czteroletni Piotruś Woyciechowski, który podczas spaceru z tatą wspina się na historyczny transporter milicyjny, stojący na Wałach Piastowskich, czy Andrzej Jakubiak, pasjonat komunikacji miejskiej, który chciałby w przyszłości być pracownikiem Zarządu Transportu Miejskiego. Zdjęcia "zwykłych" gdańszczan wybrało Biuro Prezydenta ds. Promocji - na konkurs nadesłano ponad sto prac.
- Jestem Honorową Obywatelką Gdańska, więc udział w tej kampanii to mój obowiązek - powiedziała Henryka Krzywonos-Strycharska. - Dzięki Gdańskowi osiągnęłam sukcesy - dodała Anna Rybicka.
- Wiele osób dziwi się, że nie przeprowadziłem się do Warszawy. Ale jestem przykładem na to, że nie trzeba mieszkać w stolicy, by być znanym. Zdaję sobie sprawę, że ludzie będą mi domalowywać wąsy, ale godzę się na to - ocenił Krzysztof Skiba.
Koszt kampanii wynosi 128 tys. złotych. W trakcie prezentacji padł pomysł, by akcję rozszerzyć o Gdynię i Sopot, by móc mówić "Jestem z Trójmiasta". Adamowicz dodał jednak, że mówiąc o trójmiejskiej metropolii zapominamy, że to pojęcie nie dotyczy trzech, lecz co najmniej kilkunastu miast.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?