Prabuty: Pociągi będą jeździć jednym torem

    Prabuty: Pociągi będą jeździć jednym torem

    Arkadiusz Kosiński

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Prabuty: Pociągi będą jeździć jednym torem

    ©Tamina

    Prabucka stacja kolejowa jest coraz bliższa budowy podziemnego tunelu, którym pasażerowie będą wychodzić na perony dworca. To jeden z elementów prac na odcinku Szymankowo-Prabuty, prowadzonych w ramach modernizacji magistrali kolejowej E65 Warszawa-Gdynia.
    Prabuty: Pociągi będą jeździć jednym torem

    ©Tamina

    Od pewnego czasu mówiono jednak, że z powodu budowy ruch pociągów może zostać wstrzymany nawet na rok. Czarny scenariusz na szczęście się nie sprawdzi, a wszystkie wątpliwości rozwiało biuro prasowe głównego inwestora.

    - Pozostajemy przy dotychczasowej metodzie prowadzenia ruchu, czyli utrzymaniu przejezdności jednego toru. Takie rozwiązanie oczywiście wydłuży czas jazdy, ale pozwoli na zachowanie określonej liczby pociągów pośpiesznych i osobowych - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA.


    Gdy budowa podziemnego tunelu się rozpocznie, piesi oraz pasażerowie będą korzystać z tymczasowych przejść, wyznaczonych na czas robót . - W podobny sposób prowadziliśmy lub prowadzimy prace modernizacyjne np. na stacjach w Działdowie, Ciechanowie czy w Szymankowie - mówi Dutkiewicz.

    Pasażerowie mogą więc odetchnąć z ulgą, ale mieszkańcy ul. Wojska Polskiego raczej nie. Kładka prowadząca do tej części miasta, we wrześniu 2013 r. - zaraz po ukończeniu budowy podziemnego przejścia - ma zostać zlikwidowana. O powodach likwidacji pisze w piśmie skierowanym do władz Prabut Mirosław Bożek z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Z uwagi na jej aktualny stan techniczny, brak dostosowania dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się oraz konieczność zmiany lokalizacji semaforów - wylicza.

    Jedynym rozwiązaniem jest budowa chodnika prowadzącego do oddalonego od kładki o 100 m wiaduktu prowadzącego w kierunku Susza.

    Na modernizowanym odcinku Szymankowo-Prabuty ma zostać wymienionych 110 km torów, 120 km sieci trakcyjnej, wybudowane zostaną 2 mosty, 11 wiaduktów. Remont ma się zakończyć w listopadzie przyszłego roku.

    Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!




    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama