Prom jest czwarty z serii. Tak jak poprzednie, napędzany jest silnikiem na gaz LNG. Prędkość maksymalna wynosi 19 węzłów. Statek o długości 96 metrów będzie mógł przewieźć 390 pasażerów na trasie Lodingen - Bognes, którą docelowo będzie obsługiwał.
Projekt jednostki opracowało norweskie biuro LMG Marin we współpracy z Remontowa Marine Design&Consulting.
Budowa promów z napędem gazowym jest specjalnością gdańskiej stoczni. Zaledwie w kwietniu zwodowany został inny prom, także dla armatora z Norwegii.
Wodowanie promu Stavanger Fjord w Stoczni Gdańsk [ZOBACZ ZDJĘCIA I FILM]
ZOBACZ INNE WODOWANIA:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?