18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybrano wariant czerwony Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Janina Stefanowska
Gdańscy drogowcy wybrali czerwony wariant Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Oznacza to, że droga będzie się zaczynać w Chwaszczynie, ominie Żukowo od strony wschodniej i poprowadzi do Straszyna. Obwodnica będzie miała prawie 33 kilometry.

Drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku podzielili zdanie projektantów z firmy Lafrenz z Poznania, która zarekomendowała do dalszych prac projektowych wariant IA Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej wraz z wariantem IA Obwodnicy Żukowa.

Czytaj więcej na temat Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

- Przy wyborze kierowaliśmy się względami środowiskowymi oraz ekonomicznymi - mówi Robert Marszałek, dyrektor GDDKiA w Gdańsku. - Ten wariant obwodnicy jest tańszy o pół miliarda złotych od pozostałych.

Obwodnica ma się zacząć na węźle Chwaszczyno, do którego dojechać będzie można z czterech kierunków. Od Szczecina - Trasą Lęborską S6, od Żukowa - Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej, a także od Gdyni i starej obwodnicy Trójmiasta. Końcowym elementem OMT będzie węzeł Straszyn z wjazdem na Obwodnicę Południową Trójmiasta. Po drodze powstaną węzły drogowe w Miszewie, uwzględniające perspektywiczne poszerzenie drogi prowadzącej na lotnisko, w Żukowie i Lublewie.
- W ten sposób powstanie ciąg sieci dróg ekspresowych przez Pomorze - mówi Leszek Leśniowski, kierownik projektu OMT w GDDKiA w Gdańsku.

W ramach tego projektu powstanie 8-kilometrowa obwodnica Żukowa, a jednym z jej elementów będzie estakada nad drogą krajową nr 7 Gdańsk -Żukowo i rzeką Radunią. Obwodnica ominie miasto od wschodu. Na obwodnicy zaprojektowano dwa węzły drogowe - w Lniskach i na wysokości Glincza.

Według harmonogramu prac, po posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która zatwierdzi wariant do dalszej realizacji, rozpocznie się procedura uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Na rok 2013 przewidywane są konsultacje związane z tym etapem, a realizacja obwodnicy planowana jest na lata 2016-18.

Czytaj również:
Wybrano trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Przebieg wariantów Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki