Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Rusza kampania edukacyjna dla firm

Redakcja
W poniedziałek w Gdańsku rozpocznie się "Internetowa rewolucja", czyli kampania edukacyjna skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, poświęcona korzyściom płynącym z obecności w internecie.

W ramach "Internetowej Rewolucji" firmy będą mogły m.in. bez opłat umieścić swoją wizytówkę na e-mapach oraz poznać zalety kampanii reklamowej w sieci. Przedstawiciele firm dowiedzą się, co trzeba zrobić, by efektywnie wykorzystać internet w działalności biznesowej.

Piotr Zalewski z Google Polska - firmy, która jest współorganizatorem imprezy - powiedział PAP, że celem akcji jest umożliwienie przedsiębiorcom przekonania się, na czym polega obecność w internecie.

Podkreślił, że z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że nadal 50 proc. polskich małych i średnich firm nie ma strony internetowej.

- To jest dość szokujące. (...) Połowy polskich małych i średnich firm, czyli dziesiątek tysięcy przedsiębiorstw, nie można znaleźć w internecie - dodał. Zwrócił uwagę, że jednocześnie 80 proc. firm deklaruje, że korzysta z internetu, czyli np. sprawdza e-pocztę i przegląda zasoby sieci.

Według niego polscy przedsiębiorcy nie korzystają z internetu przede wszystkim przez "bariery psychologiczne". Jego zdaniem jednym wydaje się to skomplikowane, a inni boją się, że internet wiąże się z dużymi kosztami. Jak powiedział, "kampania ma obalać te mity".

Poinformował, że od poniedziałku do środy przedsiębiorcy z Gdańska i regionu będą mogli uczestniczyć w bezpłatnych szkoleniach, np. "Jak założyć stronę www, którą pokochają klienci" i "Jak się reklamować w wyszukiwarce internetowej, żeby można tę firmę znaleźć".

Przez kolejne trzy dni, od czwartku do soboty, przedsiębiorcy będą mogli korzystać z indywidualnych konsultacji z ekspertami, odbędą się one w Gdańskim Centrum Obsługi Przedsiębiorców i w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter.

Zalewski tłumaczył, że akcja jest organizowana właśnie teraz, aby firmy mogły aktywnie zaistnieć w sieci jeszcze przed Euro 2012.

Podobne akcje mają się też odbyć w Poznaniu, we Wrocławiu i w Warszawie.

Organizatorami akcji są też home.pl i PKPP Lewiatan, patronat nad nią sprawuje Ministerstwo Gospodarki. Współorganizatorem akcji w Gdańsku jest urząd miejski.

Kampania "Internetowa rewolucja" jest prowadzona od początku 2010 r. W tym czasie szkolenia były oferowane w kilkunastu miastach w kraju. Zalewski poinformował, że "od początku kampanii ok. 50 tys. firm bezpłatnie założyło swoją stronę www lub wykorzystało możliwość kampanii reklamowej w wyszukiwarce".

Organizatorzy zachęcają do wcześniejszej rejestracji na stronie www.internetowarewolucja.pl .

O TYM SIĘ MÓWI NA POMORZU:

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki