Według danych producenta, koszt zakupu autobusu o napędzie hybrydowym, który wynosi 1,5 mln zł, powinien zwrócić się po pięciu latach.
Zdaniem specjalistów od komunikacji, pojazdy o napędzie hybrydowym to przyszłość.
- Testy będą trwały kilka tygodni - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Musimy się przekonać, czy eksploatacja tego autobusu rzeczywiście jest ekonomiczna. Pojazdy hybrydowe to nadzieja komunikacji. Emitują do środowiska znacznie mniej substancji szkodliwych niż te z silnikami spalinowymi. Są też zdecydowanie cichsze podczas jazdy.
Niewykluczone, że "hybrydy" będą stopniowo wypierały autobusy spalinowe.
Testowany w Gdyni Solaris Urbino 18 wyposażony jest w dwa silniki: spalinowy i elektryczny. Części systemu hybrydowego, takie jak baterie oraz dwa moduły przetwornic, znajdują się na dachu. Dla firm przewozowych oznacza to brak ograniczeń w kształtowaniu wnętrza autobusu, a dla pasażerów ten sam wystrój, który znają z solarisów z napędem tradycyjnym.
Gdyńskie spółki komunikacyjne stawiają na ekologię. Po mieście jeździ coraz więcej autobusów napędzanych gazem. A Gdyni bez trolejbusów nikt sobie nie wyobraża...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?