Mocny skład jury sprawił, że obrady były burzliwe.
- Wielokrotnie stawaliśmy w sytuacji matematycznego pata [liczba jurorów była parzysta - red.] - zdradza Magdalena Kunicka-Paszkiewicz, organizatorka i jurorka festiwalu.
Spośród wszystkich nadesłanych prac do jurorów najbardziej przemówił społeczny przekaz hip-hopowca O.S.T.R. Teledysk Balbiny Bruszewskiej do utworu "Jak nie Ty, to kto?" otrzymał Grand Prix tegorocznego festiwalu. - Ta praca udowadnia, że młodzi twórcy zauważają brudną stronę świata - argumentuje Kunicka-Paszkiewicz.
Za najlepiej wyreżyserowany teledysk jury uznało klip zachodniej produkcji - "Window" polskiego multiinstrumentalisty Bajzla.
Nagrodę za scenariusz otrzymała praca Kuby Łubniewskiego do piosenki "W aucie" Sokoła i Pono, co należy uznać za wybór raczej mało trafiony i niepotrzebną nobilitację muzycznego żartu.
Statuetką za montaż został wyróżniony teledysk Dariusza Szermanowicza, nakręcony dla gdańskiego zespołu Behemoth. Klip od początku przewodził stawce.
Kolejnym trójmiejskim akcentem okazał się Yach za animację, w tym roku przyznany Katarzynie Rolbieckiej za teledysk "Sama Cię droga poprowadzi" Mieczysława Szcześniaka. Jury zwróciło też uwagę na plastyczny wideoklip Marka Dawida do piosenki Ramony Rey, nagradzając go w kategorii zdjęciowej.
Najbardziej dziwić może brak jakiejkolwiek nagrody dla klipu Artura Koppa do piosenki "Jest cudnie" Maryli Rodowicz. Nie przyznano mu również Drewnianego Yacha - nagrody dla klipu, który niezasłużenie przepadł w obradach jury.
Potwierdziły się obawy związane z głosowaniem publiczności. Widzowie wybierali raczej piosenki niż obrazy - laury przypadły m.in. zespołowi Feel i duetowi Eweliny Flinty z Łukaszem Zagrobelnym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?