Data dodania: 2012-01-20 09:12:06 ▪ Ostatnia aktualizacja: 2012-01-20 09:12:06
Projektanci z firmy Lafrenz najwyżej ocenili wariant czerwony przebiegu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Nie wszyscy są zadowoleni z rekomendacji bura projektowego.
czerwony... (gość), 06.02.12, 15:01:47
uwaznie przeczytalem artykul i wszystkie komentarze
jednoznacznie z nich wynika że wariant czerwony jest i najlepszy i najsprawiedliwszy.
pewnie wiekszosc mieszkancow gminy mnie za to znienawidzi ale tak wychodzi...
zastanawia mnie jedynie ponadnormalna aktywność przeciwnikow czerwonego (mozna tak powiedzieć bo niektore argumenty są pisane na siłę)...
odpowiedzi (0)
Tak: 2
Nie: 1
dd (gość), 03.02.12, 23:55:28
"Leszek Grombala, wójt Kolbud, mówi wprost, że każdy wariant przebiegu OMT przez tę gminę jest zły i wzbudzi emocje, jednak droga musi powstać. "
Moze niech wojt sie juz nie wypowiada, please! Juz sie dosc nagadał!
Musi powstac-owszem, mogl cos zdzialac kiedy byl czas, ale wolal zamacic na spotkaniu ludziom jakims bialym cos tam cos tam, oj tam oj tam i oooo!-pomaranczowy:) Dluższy, droższy, ale jaki fajny - dlaczego? Kto ma korzysc z pomaranczowego, kto to wogole wymyslil? Gdzie jak pisze oszukana wczesniejsze plany. Jestem za CZERWONA!
odpowiedzi (0)
Tak: 4
Nie: 1
QQQQ (gość), 03.02.12, 23:26:01
Pomaranczowa - to jedno wielkie oszustwo!!! W 2006 roku odbierajac projekt na pozwolenie budowy, w czystej zdrowej bez spalin miejscowosci (po to te 15 km od Gdanska) w planach byla droga, ale nie pomaranczowa. Powstaly domy,rozne i moj, i wielu innych ludzi, a teraz nagle pomaranczowa! OSZUSTWO!!!Gdzie byl, gdzie jest nasz Przedstawiciel-WOJT???
Jestem za czerwona, bo budujac w 2006 dgybym wiedziala o pomaranoczowej, tego domu nie bylo tam gdzie jest! Plany zagospodarowania terenu powinny byc dalekosiężne, a nie na 5 lat!
CZERWONA- TANSZA, MNIEJ WYBURZEN I PODOBNY PRZEBIEG DO WCZESNIEJ PLANOWANEJ!!!!
odpowiedzi (0)
Tak: 3
Nie: 0
Kolbudy (gość), 03.02.12, 02:21:14
O co Wam chodzi z tym wezłem na czerwonej i sie przejmujecie korkami w Lublewie a pomarańczowa traktujecie jako obwodnice Lublewa.
Jeżeli węzeł bedzie na pomarańczowej przed Kolbudami to przyjmując argumentację korków to one będą w Kolbudach. Ja mieszkam w Kolbudach i z tego wynika że patrząc od tej strony to dla mieszkańców Kolbud optymalna jest czerwona, bo węzęł na pomaranczowej jest zbyt blisko Kolbud. Jak z jakiegoś powodu zatka się wjazd to korki będą przez całe Kolbudy. Jestem za czerwoną a wydawało mi się to obojetne
Tak: 7
Nie: 1
Tojo (gość), 03.02.12, 20:54:09
Popatrz proszę na mapkę projektów. Z Kolbud wjeżdża się od razu do Lublewa. Nie ma jak skręcić i ominąć. Jak będzie korek w Lublewie, to będzie i w Kolbudach - jeżeli faktycznie mieszkas w Kolbudach, to wiesz, że już teraz tak się dzieje. Przy węźle pomarańczowym masz wybór. Albo 221, albo OMT. Większa szansa na wyjazd. Ja wolę pomarańczowy
odpowiedzi (0)
Tak: 2
Nie: 7
Mieszkam w Kolbudach (gość), 03.02.12, 22:30:04
Proszę Cię bądz obiektywny. Z jakiego powodu miałyby być korki w Lublewie. Jak rozumiem to jakaś teza bądz założenie teoretyczne. Z jakiego powodu zakładasz korki w Lublewie? Naprawdę nie rozumiem. Mieszkam tu już 6 lat i ani razu nie trafiłem na korek w Lublewie owszem w Bąkowie zimą lub jak robili węzeł na Karczemkach to przed Kowalami często było zatkane Po uruchomieniu Karczemek nie było ich ani razu jedzie się szybko wiec z tymi korkami to przesada. Nawt powroty z Gdańska są teraz całkiem ok, Szadółki kiedyś to był koszmar dziś da jedzie się spoko. Jak doprowadzą S7 do obwodnicy to moim zdaniem będzie już super bo cały ciężki sprzet z W-wy pojedzi właśnie tą trasą i GD będzie czysty. Ja miałem na myśli sytuacjię gdyby coś się stało na OMT to wtedy chcąc wjechać na nią bedzie się stało w korkach to wolę węzeł na czerwony.
odpowiedzi (0)
Tak: 4
Nie: 0
Stańczyk (gość), 03.02.12, 00:23:20
Przeczytałem jeszcze raz wpisy Gala i jego adwersarzy. Nie zarzucajcie Galowi, że robi wodę z mózgu komuś. Nie jest w stanie. Trzeba mieć mózg a nie wodę, aby zrobić wodę z mózgu.
Tak: 5
Nie: 1
:))) (gość), 03.02.12, 20:58:49
Znaczy zwolennicy czerwonego są bez mózgu? Nawet pasuje!
odpowiedzi (0)
Tak: 1
Nie: 2
Pomarańczowy (gość), 03.02.12, 22:41:21
Nie obrażaj ludzi to nie ma sensu i żle świadczy o autorze. Nie trzeba się nawzajem obrażąć mówie do czerwonych i pomarańczowych. Je uważam że czerwony jest dla Lublewa lepszy, ale to nie jest powód żeby mnie ktoś obrażał i nie rewanżuje się pięknym za nadobne. Kazdy ma swoje racje.
Uważam też że komuś z ważnych na tym terenie, chciał się zabezpieczyć i wymyślili pomarańczową. Potem pomarańczowi zaczeli się bronić i żarządali przywrocenia czerwonej. No i się zaczeło. Pomysł z pomarańczową wykombinował jakiś cwaniak a dziś zwykli ludzie skaczą sobie do gardeł. Dlatego je nie będę dawał się w to wciągać i nie będę obrażał czerwonych nawet gdyby oni tylko obrażali pomarańczowych. Różnimy się w wyborach ale trzymajmy się od obrażaniaz daleka
odpowiedzi (0)
Tak: 3
Nie: 0
Mr (gość), 02.02.12, 21:34:59
Istotą różnicy nie jest to, przed którym domem przebiegnie - bo poza Sarnią Doliną (czerwony znacznie gorszy) będziemy się spierać w nieskończoność. Przecięcie 221 w Lublewie (wariant czerwony) oznacza 2 rzeczy :a/ obciążenie 221 na odcinku przez Lublewo ( w przypadku pomarańczowego - zdjęcie ok 40% ruchu - analiza ze studium GDDKiA) b/ zablokowanie możliwości budowy jakiejkolwiek drogi odciążającej 221 - bo przecięcie istniejącej pseudo-obwodnicy(OMT) nie będzie już możliwe.
I jeszcze w sprawie ekonomii. Dla gminy nie powinno być istotne ile droga kosztuje, ale ile przyniesie zysków/strat. Węzeł w okolicach byłego poligonu - to szansa dla gminy wykorzystania niezabudowanych terenów(w.pomarańczowy), węzeł w okolicach centrum Lublewa - to bardzo wątpliwy zysk- bo "wciśnięcie" węzła między las a zabudowę mieszkalną nie daje specjalnych perspektyw rozwoju(w czerwony).
Pozdrawiam merytorycznych...
Tak: 2
Nie: 10
Pomorzanin (gość), 02.02.12, 22:10:56
Całkowicie się nie zgadzam z tym ruchem. w wariancie czerwonym mieszkańcy Bąkowa będą mieli węzeł tuż tuż, a w wariancie pomarańczowym będą musieli jechać przez całe Lublewo.
Prawda, czyż nie ?? Ale co z tego ?
Dzisiaj jest to niewiele osób ale kto wie jak będą proporcje wyglądały za 5-15 lat ??
Czerwona jest najkrótsza i powinna być zrealizowana.
Tym bardziej, że obiektywni, niezwiązani lokalnymi układami projektanci na nią wskazali ...
A dla Lublewa najważniejsze jest to, żeby droga w ogóle powstała. Bez względu na jej kolor dzięki temu BARDZO dużo aut ubędzie z 221.
To co dojdzie (węzeł tam czy tam) w porównaniu do korzyści jest nieistotne.
Liczby (40% więcej) jako względne fajnie wyglądają ale jak się to przemnoży przez ilość kierowców, którzy z węzła w okolicy Lublewa będą korzystać to ile więcej każdego dnia ?
40% ze 100 ? z 1000 ? z 2000 ???
to jest pestka w porównaniu do tysięcy aut razy 2 kilometry dłuższej drogi (w wariancie pomarańczowym).
Ludzie nie dajcie się oszukać, tylko czerwona ma sens !!
odpowiedzi (0)
Tak: 9
Nie: 0
pytający (gość), 02.02.12, 15:03:44
Proponuje rozważyć następującą kwestię:
Dzisiejsza rekomendacja Lafranz jest następująca: Najlepszy czerwony, drugi pomarańczowy najgorszy niebieski .
Nurtuje mnie mocno następujące pytanie? Dlaczego niebieski nie wyleciał w kwietniu 2011 roku tylko czerwony?. Ten wariant od początku był uznawany jako mało realny.
Odpowiedz jest prosta bo komuś mocno zależało aby OMT poszła południowa strona Lublewa.
Koncepcja była taka:
1.Wprowadzić pomarańczowy
2.Wycofać czerwony
3.Dla pozoru pozostawić niebieski wiadomo że z pomarańczowym wygra w cuglach.
GDDK przyjęło taktykę naszych lobbystów bo oni chcą przede wszystkim budować (co do określenia lobbystów nie chce nikogo obrażać więc ich tak umownie z podkreśleniem umownie nazywam)
Tak: 9
Nie: 0
z Kowal (gość), 13.02.12, 10:01:59
dokładnie. bardzo naciągane było to dorzucenie pomarańczowego a potem usunięcie czerwonego.
Dołożyli zdecydowanie gorszy (pomaranczowy) a usuneli najlepszy (czerwony)
bez sensu
najgorszy / najlepszy oceniając "po mapie" - nie analizuje co tansze / drozsze bo nie mam danych
Na szczęście ktoś to policzył dokładnie i czerwony wrócił.
i ma największe szanse
odpowiedzi (0)
skomentujBuszkowy (gość), 01.02.12, 18:04:12
Co oni się tak czepiają tego czerwonego. Fajna droga szybk, prosto, koło lasu a nie koło osiedli. Nie chce mi sie juz stac w korkach przed Kowalami. Szybko do roboty i szybko do domu. Przestancie gadać zacznijcie budować
odpowiedzi (0)
Tak: 7
Nie: 4
Mieszkaniec Lublewa (gość), 01.02.12, 17:22:55
Mieszkam w Lublewie i jestem bardzo zainteresowany OMT.
Mam to szczęście, że oba warianty (pomarańczowy i czerwony) idą daleko (500+ metrów) od mojego domu (Czerwony nawet trochę dalej).
Wydaje mi się, że pozwoli mi to dość obiektywnie wypowiedzieć się o OMT i wariantach (z punktu widzenia prowadzenia OMT między Kolbudami a Obwodnicą Trójmiasta).
Moim zdaniem pomarańczowy jest najgorszy bo jest najdłuższy.
I jest też najdroższy, bo:
- jest dłuższy (niecałe 2 kilometry ale kilometr to kilkadziesiąt milionów)
- idzie przez gorsze grunty,
- wymaga dodatkowego wiaduktu (nad drogą Lublewo - Straszyn),
Najdłuższy - niby tylko 2 km.
2 km x miliony samochodów to tony dodatkowych spalin, których by można uniknąć.
Drogi powinny być JAK NAJKRÓTSZE.
Czy czerwony to tragedia dla Lublewa ? Moim zdaniem nie. Idzie mniej więcej w korytarzu linii wysokiego napięcia, przeskakuje przez 221 pomiędzy Lublewem a Bąkowem, idzie częściowo terenem gdzie kiedyś była zaplanowana obwodnica Lublewa.
Więc chyba nie ma dużej niespodzianki? Przynajmniej w Lublewie.
Wiele osób głosuje przeciwko czerwonemu (i za pomarańczowym) nie patrząc w ogóle na te tony spalin.
Moim zdaniem powinna być zasada, że każda nowa droga MUSI być jak najkrótsza, chyba, że wulkan, jezioro i trzeba omijać...
OMT (przedłużenie Obwodnicy Południowej) musi iść dalej w Polskę bo Obwodnica Trójmiasta tego ruchu nie da rady przejąć, nawet poszerzona do 3 pasów.
OMT MUSI powstać bo już teraz na 221 tworzą się gigantyczne korki (jak na tą drogę).
Jak skończą obwodnicę południową to tragedia wzrośnie 10 x.
Najgorzej w każdym wariancie ma Sarnia Dolina (wszystkie warianty idą koło nich, pomarańczowy najdalej) ale to nie jest niczyja wina, że obok ich osiedla jest wielki węzeł kończący Obwodnicę Południową. Mogli wtedy protestować, teraz jest na to za późno ...
Sarnia Dolina to kilkadziesiąt aktywnych rodzin, oni dużo mogą popsuć, położą się na 221 w ostateczności i będą blokować.
Niniejszym do nich apeluję i proszę, żeby tego nie robili. Reszta mieszkańców gminy nic im nie zawiniła. Nie zmuszajcie nas (i siebie) do wdychania ton dodatkowych spalin, których by można uniknąć.
Moim zdaniem SD od początku powinni walczyć aby w wariancie czerwonym (Moim zdaniem najlepszym dla naszej gminy) tylko odsunięto drogę od nich. Wtedy miałoby to sens i byłaby szansa na wygranie. Zamiast tego dali się wmanewrować w wymyślenie wariantu pomarańczowego - który jest tak zły i bezsensowny (z obiektywnych powodów), że wiadomo, że będzie odrzucony. Ale dla wielu taki pomysł był "miły" i skutecznie ich "uśpił" :(
Więc teraz podziękujcie doradcom za złe rady i nie blokujcie czerwonego bo szkoda naszej gminy.
Mam nadzieje, że OMT pójdzie sprawnie i wszyscy dostaną odszkodowania szybko.
Moim zdaniem najlepszy jest wariant Czerwony.
Projektanci (z daleka więc obiektywni) też tak sądzą.
Zróbmy szybko ten czerwony i cieszmy się nową drogą.
Tak: 9
Nie: 2
Mieszkaniec Lublewa (gość), 01.02.12, 22:48:14
Cieszę się, że możemy rozmawiać na argumenty a nie na wyzwiska. Po kolei:
1. Co do kosztów: dane jakie podała GDDKiA w projekcie pokazywały, że koszt pomarańczowego i czerwonego jest taki sam, mimo jego większej długości (2085 mln czerwony, 2082 mln pomarańczowy). Dlaczego nie sięgnąć do danych i nie sprawdzić? Łatwiej przecież napisać, że pomarańczowy jest droższy... A dlaczego są podobne koszty mimo krótszego przebiegu? bo trzeba zrobić większą ekwilibrystykę, żeby wbić czerwoną pomiędzy gęsto zabudowane tereny Lublewa (wystarczy spojrzeć na mapki).
2. Co do tych ton spalin może tych spalin jest więcej, ale ciekawe jaka część drogi przebiegnie w pobliżu domów w poszczególnych wariantach, czyli ile spalin przypadnie na każdy dom w poszczególnych wariantach. I tu czerwony też przegrywa. Poza tym pamiętajmy, że cały ruch dojazdowy, czyli dodatkowe pół kilometra drogi dojazdowej od drogi 221 do wjazdu na OMT będzie się odbywał w środku Lublewa plus jazda po drodze 221. Czyli te tony spalin wcale Lublewa nie ominą, tylko zostaną wyemitowane w innym miejscu - na dojazdówce i na drodze 221.
I jeszcze coś na temat spalin. OMT wybudują może za 15, może za 20 lat (to decyzja na wiele lat do przodu) i jestem pewien, że wtedy samochody spalinowe będą odchodziły w przeszłość, po prostu zabraknie dla nich paliwa. Więc nie straszmy się spalinami.
3. Podoba mi się argument, że wariant pomarańczowy idzie przez gorsze grunty. To chyba argument za pomarańczowym, a nie za czerwonym, (albo coś z logiką nie tak).
4. Fajnie się depcze Sarnią dolinę z perspektywy 500 metrów do każdego wariantu. Oni to będą mieli zaraz za drzwiami i oknami.
Dlatego dokładam swój głos:
Projektanci przyszli tylko z jednym przebiegiem, bo niczego nie wymyślili (na terenie naszej gminy warianty czerwony, niebieski, zielony i jakiś tam jeszcze przebiegały tak samo). Trzeba im było pokazać, że można lepiej i to ich może boleć, bo uraża ambicje "wielkich projektantów kładących lasy i tnących miejscowości na pół"
Więc teraz podziękujmy projektantom i doradcom za złe rady i nie blokujcie pomarańczowego bo szkoda naszej gminy.
Mam nadzieje, że OMT pójdzie sprawnie i wszyscy dostaną odszkodowania szybko.
Moim zdaniem najlepszy jest wariant Pomarańczowy.
Projektanci (z daleka więc tego nie rozumieją) mogą się mylić, albo bronić swojego błędu.
Zróbmy szybko ten pomarańczowy i cieszmy się nową drogą.
odpowiedzi (0)
Tak: 3
Nie: 9
realista (gość), 01.02.12, 23:29:08
Ad. 1
Sprawdź STEŚ - w korytarzowym naciągali jak mogli, żeby była szansa wyrzucić czerwony - teraz koszty są urealnione, estakady doprecyzowane itp.
Ad. 2 :D - przeczytaj co napisałeś i się zastanów chwilę :)
Ad. 3 Logika (tobie pewnie niedostępna, więc tłumaczę): tam gdzie w miarę niedrogo da się postawić dom pomimo nie najlepszych warunków gruntowych, trzeba wywalić mnóstwo dodatkowych pieniędzy przy budowie znacznie cięższej konstrukcji jaką jest taka droga
Ad. 4 Przy pomarańczowym wariancie domy są w znacznie bliższej odległości od drogi niż Sarnia Dolina. Zresztą - kiedyś widziałem jak jeden samozwańczy ekspert (stosujący podobną do twojej argumentację) na spotkaniu w UG w Kolbudach, to nawet próbował udowadniać że jeden blok na Sarniej Dolinie wyburzą w wariancie czerwonym. Nie manipulujcie - dajcie spokój. Nikt się już nie nabierze na Wasze kłamstwa, że ludzie w gminie chcą pomarańczowego. Ja Ci mówię że nie chcą i zaklinanie rzeczywistości nic tu nie da.
Argument, że "projektanci z daleka" w Twoim mniemaniu uprawnia stwierdzenie, że się mylą w rekomendacji... - masz rację - z logiką jesteś na bakier. Powiem Ci więcej - bardzo dobrze, że nie są lokalni, bo nasi lokalni wpływowi sąsiedzi i samorządowcy okazuje się aż takich wpływów nie mają.
odpowiedzi (0)
Tak: 11
Nie: 1
nie naiwny (gość), 02.02.12, 08:54:52
Gdybym był naiwny, to bym zostawił ten komentarz w spokoju, ale się nie da:
1. Po pierwsze koszty. Kwoty podane są ze studium korytarzowego, to fakt,, bo STEŚ jeszcze nie został udostępniony. Czyli albo manipulujesz, albo jesteś "na żołdzie" GDDKiA, bo skąd wiesz, jak to wygląda w STEŚ? Dlaczego nie podajesz liczb? "urealnione", "doprecyzowane" - o "sancta simplicitas".
2. dobrze napisane
3. Skoro trzeba, to wytłumaczę "jak krowie na rowie": dużą infrastrukturę należy budować na jak najgorszych gruntach, lepsze należy zostawić do wykorzystania gospodarczego, sam to piszesz, tylko chyba nie rozumiesz, chyba, że konsekwentnie i na siłę wystawiasz laurkę projektantom.
4. Nie krzycz "łap złodzieja" jak sam mijasz się z prawdą. Jak później ludzie się będą pukali w głowę, po co im autostrada przez środek wsi, to przynajmniej będę miał spokój, że tego nie popierałem.
A tak w ogóle trzeba było popierać obejście całej gminy, a nie klaskać i wpychać czerwony. Pamiętajmy, że to właśnie po raz pierwszy zwolennicy wariantu czerwonego złamali solidarność mieszkańców.
I tyle co do naiwności, resztę niech sobie czytelnik oceni.
odpowiedzi (0)
Tak: 3
Nie: 6
obiektywny? (gość), 02.02.12, 20:33:31
ad 3
gorsze dla zakładu nie musi być gorsze dla domków
gorsze dla drogi nie musi być lepsze dla domków
nie da sie tego tak uprościć
drogi z punktu A do punktu B muszą być jak najkrótsze bo inaczej nie będą z nich korzystać ...
obejście całej gminy ?
chyba chmurami ...
albo tunelem :)
gdzie ta droga nie pójdzie to komuś zmarnuje życie.
Dlatego powinna być projektowana w oderwaniu od tego, bo nic nie zaprojektujemy ... :((
Obejście gminy ? to w gminie obok będzie płacz. I tamci będa mieli racje bo to NASZA droga...
autostrada przez srodek wsi ?
możemy założyć że całe sąsiedztwo drogi 221 pomiędzy Kolbudami i Obwodnicą lada chwila będzie zabudowane. Co za różnica gdzie to przeskoczy ? A przeskoczyć musi.
Przy tych założeniach początku i końca czerwony na oko jest najlepszy...
Niestety dla wszystkich obok mieszkających :((
odpowiedzi (0)
Tak: 7
Nie: 0
niesmak (gość), 03.02.12, 21:14:34
Drogę trzeba wybudować dobrze. Takie bla bla bla, że gdzieś trzeba wybudować drogę, to można pisać jak komuś jest to obojętne, albo pasuje aktualna koncepcja. Nawet bardziej szanuję, jak ktoś walczy o swoje bo ma prawo i nie jest ćwokiem.
Trzeba wiedzieć, ilu ludziom zmarnuje się życie, nie tym wywłaszczonym, ale tym co zostaną, trzeba wpatrzyć interesem lokalnej społeczności, bo tu mieszkamy. Jak to czytam, to aż się chce zapytać, ile za takie pisanie płacą. Nawet nie piszę za jakim jestem wariantem, tylko pisze przeciwko takiemu sprzedwaczykowskiemu gadaniu!
odpowiedzi (0)
skomentuj:)))) (gość), 01.02.12, 23:16:26
troszkę mało tych argumentów ...
ad 1.
To nie był chyba koszt budowy tylko koszt inwestycji. z kosztami wywłaszczeń, itp.
zawsze w miejscu gdzie OMT przecinała by 221 będzie mniej czy bardziej gęsta już albo potencjalnie zabudowa
ad 2.
W pobliżu / nie w pobliżu - trochę to naciągane. nie myślmy interesem tego czy innego domu (musielibyśmy przeważający kierunek wiatru analizować), tylko ogólnie, z dokładnością do gminy ...
dojazd w Lublewie do OMT. czy będzie węzeł przed czy za Lublewem - jeden pies.
jak będzie przed Lublewem (czerwony) to Kolbudy będą przez całe Lublewo jechać ...
OMT za 15 - 20 lat ? To czemu się Sarnia Dolina tak przejmuje ? 90% mieszkańców SD za 20 lat się gdzie indziej przeprowadzi ... (głupi kontrargument na głupi argument)
ad 3
gorsze - pod kątem budowy OMT. na bagnach się niezbyt ciekawie buduje (palowanie, itp.). logika pomaga ale tylko jak interpretacja danych nie zawodzi :)
ad 4.
z pierwszego postu żadne deptanie nie wynika.
za to widać jedna rzecz: Sarnia Dolina NAPRAWDĘ jest bardzo blisko węzła.
nic tego nie zmieni. Trochę zaspania i mnóstwo pecha.
ad. Twój głos:
dlaczego pierwotne wszystkie cztery przebiegały podobnie ?
bo to był najbardziej oczywisty przebieg...
tam i tak jest linia wysokiego napięcia, pod którą i tak nie można (chyba) domów budować.
A nawet jak można to raczej nikt by nie chciał.
więc dlaczego nie puścić drogi pod linią ?
A drodze linia WN nie przeszkadza.
wydaje mi się, że projektanci to mają w d..pie którędy to pójdzie.
Nie znam się na projektowaniu dróg ale podejrzewam, że to nie jest tak ze projektant wziął mapę i pędzel i sobie maznął 4 kolorowe kreski i pomyślał, że zobaczy gdzie się lud najmniej wzburzy.
Mam za to podejrzenia, że projektowanie dróg to coś czego się człowiek uczy przez wiele lat i jest to całkiem przewidywalne zajęcie.
Czyli jak by się dało te same warunki innemu zespołowi to wynik byłby podobny (o ile nie identyczny).
Ale to moje zdanie :)
odpowiedzi (0)
Tak: 8
Nie: 2
Christian Andersen (gość), 01.02.12, 15:53:26
No to sobie Gallu pojechałeś na maksa. Czyli jest tak:
To krasnoludki wrzuciły wariant pomarańczowy sąsiadom mimo iż wszyscy byli przeciw OMT?
To smerfy uczestniczyły w tajnym spotkaniu w gminie gdzie zdecydowano o wariancie orange?
To UFO spowodowało że wariant czerwony uznawany za optymalny został wycofany?
To Darth Vader z gwiezdnych wojen a nie wójt promował pomarańczową?
To Gargamel a nie pan E.P. i jego świta wieszali banery za pomarańczową?
To Shrek łaził za GDDKiA i mendził im, że czerwony jest be i trzeba pomarańczowej alternatywy
To 500 lublewskich ciemniaków, buraków i chamów w gumkach się zbuntowało podpisując protesty i protestując przeciw wrzuceniu im pod okna pomarańczowa.
Gallu Anonimie takie bajki jak te Twoje, o tym, że Ty cacy a inni, to nic niewarci, w nie nawet OSIOŁ nie uwierzy. Słuchasz samego siebie? Najpierw piszesz że szkodzi wszystkim a potem że jednak najbardziej czerwonym. To jest Twoja rzeczowa dyskusja na argumenty? Myśl Gallu co piszesz bo to nie jest dobre świadectwo o Tobie.
I jeszcze jedno
To banda złośliwych poznańskich gumisi, ślepych i nie biorących pod uwagę uwarunkowań środowiskowych społecznych i technicznych rekomendowała po raz drugi wariant czerwony. Pewnie zrobili to w odwecie za to, że Niemcy napadły na Polskę w 1939 roku.
Kup sobie Gallu telewizor 3D i duuuużo okularów będziesz miał jeszcze lepszą wizje
Tak: 5
Nie: 3
CZERWONA (gość), 03.02.12, 23:31:35
DOKŁADNIE TAAAAAAKKKKKKK !!!!!!!!
CZERWONA!!!!!!!!! NA TAAAAKKKKKK!!!!
MOGL WOJT ZE SWOJA "BANDA" ZADBAC O MIESZKANCOW GMINY I PODSUNĄĆ IINY WARIANT, A TAK LUDZIE GRZMIA!
C Z E R W O N Y !!!!!!
POMARANCZOWY - FIKCJA, CHYBA, ZE KTOS MA PROFITY OD WYKONAWCY, BO JEST DLUZSZ A TOŻSAME - DROŻSZA!!!! WIECEJ DO PODZIALU!!
odpowiedzi (0)
Tak: 1
Nie: 0
Biuro Prenumeraty
Targ Drzewny 9/11
80-894 Gdańsk
tel. 58 30 03 694
infolinia 801 15 00 26
Prenumerata
Biuro Reklamy Gdańsk
Gdańsk, Targ Drzewny 9/11
tel. 58 30 03 274
fax. 58 30 03 202
Biuro Reklamy Gdynia
ul. 10 Lutego 11
C.H. BATORY - III p.
(wejście od ul. Batorego)
tel. 58 660 65 11
fax 58 660 65 14
Reklama
Polska Dziennik Bałtycki
80-894 Gdańsk
Targ Drzewny 9/11
tel. 058 30 03 300
fax 058 30 03 303
Redakcja
Oddziały lokalne redakcji
Reklama
Reklama
Dlaczego reklama w "Polsce Dzienniku Bałtyckim"? Bo od lat jesteśmy najbardziej poczytnym tytułem na Pomorzu, liderem pod względem sprzedaży i czytelnictwa wg badań Instytutu SMG/KRC. Średni nakład naszej gazety wynosi 56 035 egzemplarzy. Zadzwoń po reklamę 58 30 03 200. »
Copyright © Polskapresse Sp. z o.o.
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o.
Polskapresse sp. z.o.o informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie DziennikBaltycki.pl podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.
Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.