Pojawienie się gigantycznego kontenerowca, o ładowności 15,5 tysiąca kontenerów 20-stopowych, ma symboliczny wymiar. Statek przywiózł milionowy kontener przeładowany w terminalu DTC Gdańsk.
ZOBACZ JAK EMMA MAERSK WPŁYWA DO GDAŃSKIEGO TERMINALU (ZDJĘCIA)
Osiągnięcie takiego wyniku zajęło terminalowi zaledwie cztery lata. Ubiegły rok był przełomowy dla DCT. Światowy potentat Maersk Line zapoczątkował bezpośrednie, regularne połączenie Gdańska z portami azjatyckimi, obsługiwane przez największe pływające obecnie kontenerowce.
- To bałtycka rewolucja. Inwestycja w terminal kontenerowy pozwoliła na zmianę układów transportowych na Bałtyku - mówił Boris Wenzel, prezes DCT Gdańsk SA.
Gdański port stał się kontenerowym hubem. Od maja do terminalu zawinęły już cztery siostrzane statki Emmy Maersk. Kolejny - Eugen Maersk - spodziewany jest dokładnie za tydzień. Wszystkie mają 397 metrów długości i 56 metrów szerokości.
Kontenerowiec Eleonora Maersk w Gdańsku (ZDJĘCIA)
DCT Gdańsk został otwarty 1 października 2007 r. Jego zdolność przeładunkowa zostanie podwyższona jeszcze w tym roku do 1 mln TEU. Możliwości przeładunkowe terminalu mogą zostać zwiększone docelowo czterokrotnie. Do jego nabrzeży mogą cumować statki o zanurzeniu do 16 metrów.
Tylko w ubiegłym roku w DCT przeładowano prawie 500 tysięcy kontenerów. Do 2015 r. planowane jest zwiększenie przeładunku do 1,4 mln TEU.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?