Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gm. Kolbudy: Po protestach wraca wariant czerwony obwodnicy

Joanna Łabasiewicz
Protesty grupy mieszkańców gminy Kolbudy przyniosły skutek. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że Departament Przygotowania Inwestycji rekomenduje dodatkowo do dalszych prac wariant IA i IA-2, tzw. wariant czerwony, w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta (OMT).

Został on przywrócony po tym, gdy mieszkańcy złożyli w GDDKiA protest, pod którym się podpisało niemal 500 osób. Mieszkańcy Lublewa zauważają, że wariant czerwony jest o wiele korzystniejszy pod względem społecznym niż pozostałe, bo przewiduje najmniej wyburzeń budynków i szklarni na terenie gminy. Przyczyną protestu było także nieprawdziwe, ich zdaniem, uzasadnienie rekomendacji wariantu tzw. pomarańczowego jako uwzględniającego postulaty mieszkańców w ramach obwodnicy metropolitalnej.

Lębork: Będą protestować przeciw wersji południowej S6

- Obecnie trwa kolejny etap prac studialnych nad drogą ekspresową, tak zwane Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiej GDDKiA. - Stanowi ono dalsze doprecyzowanie przebiegu wariantów i między innymi zaprojektowanie elementów infrastruktury drogi ekspresowej. Na początku lipca będzie zorganizowana kolejna tura spotkań z mieszkańcami, by poznać ich opinie na temat opracowanych rozwiązań. Do końca roku powinien być wybrany ostateczny wariant drogi.

Lublewo: Chcą innego przebiegu obwodnicy metropolitalnej

Mieszkańcy uważają jednak, że sukces jest połowiczny.

- Nie dostaliśmy co prawda oficjalnego pisma w tej sprawie i trudno mi komentować te doniesienia - mówi pan Mariusz ze Stowarzyszenia Gmina Nasz Dom w Lublewie. - Dobrze, że protest przyniósł efekt i przywrócono wariant czerwony, jednak naszym zamierzeniem jest, by ten wariant ewaluował o postulaty wszystkich mieszkańców gminy.

Protestującym zależało, by wariant czerwony szerszym łukiem omijał osiedle Sarnia Dolina w Bąkowie.
- Była analizowana korekta tego wariantu w rejonie doliny, ale ta zmiana wymuszałaby przebudowę linii wysokiego napięcia 400 kV na odcinku jednego kilometra w terenie zwartej zabudowy w rejonie Lublewa, co jest niewykonalne - wyjaśnia Piotr Michalski. - Było to konsultowane także z zarządcą linii, Polskimi Sieciami Energetycznymi.

Wybrano trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej

W najbliższym czasie członkowie stowarzyszenia spotkają się z przedstawicielami GDDKiA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki