Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renoma do poprawki

Paweł Rydzyński
Szybka Kolej Miejska wezwała szefów Renomy do poprawy wizerunku firmy kontrolerskiej.

Na wtorkowym spotkaniu padło sporo ostrych słow zarówno ze strony SKM jak i Renomy.

O kontrolerach znów zrobiło się głośno po tym jak "Gazeta Wyborcza Trójmiasto" opisała bulwersującą sprawę lżenia i poturbowania przez kontrolerów Renomy pasażerki (bez biletu) gdańskiego tramwaju. Szefowie Renomy twierdzili, że to kontrolerzy zostali pobici (dziennikarz - świadek zdarzenia, twierdzi iż to nieprawda), a radni PO złożyli do prezydenta Pawła Adamowicza interpelację w sprawie prześwietlenia umów z Renomą.

Skargi na kontrolerów docierają i do naszej redakcji. Czytelnicy skarżą się m.in. na niewłaściwe zachowanie ludzi z Renomy w składach Szybkiej Kolei Miejskiej.

Jask przebiegała narada? O tym opowiada Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM.

- Spotkanie trwało ponad trzy godziny, z czego przez dwie słuchaliśmy, że publikacje prasowe nasiliły ataki na Renomę. Przez to firma boryka się z presją społeczną,a ludzie poskładali wypowiedzenia. Renoma skarżyła się też na SKM, że pasażerowie nie znają swoich praw, a w Biurach Obsługi Klienta pracownicy nie potrafią dać pasażerom odpowiednich formularzy. Padł również argument, że gdy SOK-iści słyszą, że Renoma robi kontrolę, to wysiadają z pociągu. Trzeba jednak przyznać, że Renoma była dobrze przygotowana. Przedstawiła statystyki, liczbę wystawianych mandatów. Z naszej strony padło wyraźne żądanie poprawy wizerunku pracy kontrolerów. Ustaliliśmy także, że będziemy się nazwajem informować o nieprawidłowościach i że dojdzie do następnego spotkania - dodała Bujnicka.

Z Renomą kontakt jest możliwy tylko przez e-mail. Wysłaliśmy list, w którym prosiliśmy m.in. o odpowiedź, "czy na tym spotkaniu zapadły jakieś wiążące ustalenia w sprawie zmiany/poprawy funkcjonowania działalności kontrolerów Renomy w SKM. Jeśli tak to jakie i w jaki sposób zostaną wdrożone w życie. Czego (w kwestii poprawy) oczekuje od Renomy SKM".Odpowiedź nadeszła, tyle że ...nie na temat.

Sławomir Pujszo, wicedyrektor Renomy napisał - "W dniu 10-06-2008 w siedzibie Zakładów Wielobranżowych Renoma w Sopocie odbyło się spotkanie z przedstawicielami SKM, które zostało zorganizowane z inicjatywy naszej firmy. Spotkanie dotyczyło spraw związanych z bezpieczeństwem kontrolerów biletowych SKM. Ostatnie przypadki dotkliwych pobić naszych pracowników skłoniły nas do zaproszenia naszych partnerów w celu omówienia problemu. Korzystając z okazji przekazaliśmy nasze sugestie związane z podniesieniem standardu obsługi podróżnych".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki