Na wtorkowym spotkaniu padło sporo ostrych słow zarówno ze strony SKM jak i Renomy.
O kontrolerach znów zrobiło się głośno po tym jak "Gazeta Wyborcza Trójmiasto" opisała bulwersującą sprawę lżenia i poturbowania przez kontrolerów Renomy pasażerki (bez biletu) gdańskiego tramwaju. Szefowie Renomy twierdzili, że to kontrolerzy zostali pobici (dziennikarz - świadek zdarzenia, twierdzi iż to nieprawda), a radni PO złożyli do prezydenta Pawła Adamowicza interpelację w sprawie prześwietlenia umów z Renomą.
Skargi na kontrolerów docierają i do naszej redakcji. Czytelnicy skarżą się m.in. na niewłaściwe zachowanie ludzi z Renomy w składach Szybkiej Kolei Miejskiej.
Jask przebiegała narada? O tym opowiada Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM.
- Spotkanie trwało ponad trzy godziny, z czego przez dwie słuchaliśmy, że publikacje prasowe nasiliły ataki na Renomę. Przez to firma boryka się z presją społeczną,a ludzie poskładali wypowiedzenia. Renoma skarżyła się też na SKM, że pasażerowie nie znają swoich praw, a w Biurach Obsługi Klienta pracownicy nie potrafią dać pasażerom odpowiednich formularzy. Padł również argument, że gdy SOK-iści słyszą, że Renoma robi kontrolę, to wysiadają z pociągu. Trzeba jednak przyznać, że Renoma była dobrze przygotowana. Przedstawiła statystyki, liczbę wystawianych mandatów. Z naszej strony padło wyraźne żądanie poprawy wizerunku pracy kontrolerów. Ustaliliśmy także, że będziemy się nazwajem informować o nieprawidłowościach i że dojdzie do następnego spotkania - dodała Bujnicka.
Z Renomą kontakt jest możliwy tylko przez e-mail. Wysłaliśmy list, w którym prosiliśmy m.in. o odpowiedź, "czy na tym spotkaniu zapadły jakieś wiążące ustalenia w sprawie zmiany/poprawy funkcjonowania działalności kontrolerów Renomy w SKM. Jeśli tak to jakie i w jaki sposób zostaną wdrożone w życie. Czego (w kwestii poprawy) oczekuje od Renomy SKM".Odpowiedź nadeszła, tyle że ...nie na temat.
Sławomir Pujszo, wicedyrektor Renomy napisał - "W dniu 10-06-2008 w siedzibie Zakładów Wielobranżowych Renoma w Sopocie odbyło się spotkanie z przedstawicielami SKM, które zostało zorganizowane z inicjatywy naszej firmy. Spotkanie dotyczyło spraw związanych z bezpieczeństwem kontrolerów biletowych SKM. Ostatnie przypadki dotkliwych pobić naszych pracowników skłoniły nas do zaproszenia naszych partnerów w celu omówienia problemu. Korzystając z okazji przekazaliśmy nasze sugestie związane z podniesieniem standardu obsługi podróżnych".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?