Gdańsk Orunia. Na przejeździe przy ul. Dworcowej może dojść...

    Gdańsk Orunia. Na przejeździe przy ul. Dworcowej może dojść do tragedii [ZDJĘCIA]

    Paweł Durkiewicz

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Gdańsk Orunia. Na przejeździe przy ul. Dworcowej może dojść do tragedii [ZDJĘCIA]
    1/7
    przejdź do galerii

    ©fot. P. Świderski

    Co musi się wydarzyć, by wreszcie zmodernizowano niebezpieczny przejazd kolejowy? - pytają zdenerwowani mieszkańcy gdańskiej Oruni. Twierdzą oni, że nie ma dnia bez groźnego incydentu w tym miejscu.
    Od początku ubiegłego roku wskutek zdarzenia z pędzącym pociągiem życie straciło w naszym regionie 8 osób. W tym roku do śmiertelnych wypadków dochodziło właśnie na Oruni i w Malborku. W niemal wszystkich przypadkach wina leżała po stronie pieszych i kierowców, którzy nie stosują się do reguł bezpieczeństwa.

    Te dane nijak się mają jednak do zdarzenia z soboty, 2 maja, kiedy to na cieszącym się złą sławą przejeździe przy ul.
    Dworcowej podniesione szlabany wpuściły na przejazd dwa samochody, które cudem uniknęły zderzenia ze składem SKM. Przyczyny do dziś bada specjalna komisja, a mieszkańcy Oruni nie kryją goryczy, że nikt nie chce się zająć przejazdem.

    Mieszkańcy ponoszą koszt coraz większego natężenia ruchu kolejowego na linii Trójmiasto - Warszawa. Wobec coraz liczniejszych i coraz szybciej jadących składów, szlabany na trzech przejazdach (przy ul. Sandomierskiej, Dworcowej i Niegowskiej) bywają zamknięte nawet na ponad pół godziny! Kwestią problematyczną jest też ich obsługa. To powoduje sytuacje niebezpieczne, potencjalnie - tragiczne.

    - Dochodzi do sytuacji, w których jadąca na sygnale karetka spóźnia się do chorego - mówi Agnieszka Bartków z Rady Dzielnicy. - Kolejarze mówią o tym, że do wypadków dochodzi z winy kierowców i pieszych. Ale proszę zrozumieć kogoś, kto dwa razy dziennie musi przez 20 minut oczekiwać na przejazd. Frustracja kierowców czy pieszych jest uzasadniona.

    Czytaj również: Gdańsk Orunia. Podniesiony szlaban na przejeździe kolejowym. Samochody zdążyły przejechać

    Władze PKP PLK przyznają, że wobec zwiększonych prędkości pociągów i wysokiego natężenia ruchu rogatki często pozostają opuszczone także w odstępach czasowych pomiędzy przejazdami kolejnych składów.

    - Na dobę przejazdy w Oruni pokonuje ok. 210 składów - wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. - Czas zamknięcia przejazdu to 2-3 minuty, choć zależy to jeszcze od okoliczności, np. gdy pociągi jadą z przeciwnych stron w krótkim odstępie czasu, przejazd może być zamknięty dłużej.

    Tłumaczenia PKP nie przynoszą odpowiedzi na pytanie zasadnicze: Co zrobić, by przejazdy stały się bezpieczne? A zacząć trzeba w pierwszej kolejności od tego przy ul. Dworcowej.

    p.durkiewicz@prasa.gda.pl

    Cały artykuł na ten temat przeczytasz w poniedziałkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z 1.06.2015 r. albo kupując e-wydanie gazety

    Treści, za które warto zapłacić!
    REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


    Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND






    Czytaj także

      Komentarze (7)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ludzie nie są ważni dla włodarzy miasta liczą się deweloperzy nowych odległych dzielnic...tylko bizn

      NOrd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/491879,rzad-wyznaczyl-policji-ilu-kierowcow-i-pieszych-ma-ukarac-do-konca-2015-oto-dokument.html Na Oruni wyrobią normę mandatów. W tym kraju i w tym...rozwiń całość

      http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/491879,rzad-wyznaczyl-policji-ilu-kierowcow-i-pieszych-ma-ukarac-do-konca-2015-oto-dokument.html Na Oruni wyrobią normę mandatów. W tym kraju i w tym miescie rzadzą deweloperzy i prawo buszu i nikt nie myśli o mieszkańcach. Może ten teren ma już swoje przeznaczenie i trzeba tylko ludzi wykurzyć a przedsiębiorcom czynsze się podniesie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przejazd

      R.G (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Miasto niech zrobi wiadukt drogowy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pomylenie z poplątaniem...

      Rafał (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Od czego jest PKP PLK S.A.? Od zarządznaia infrastrukturą kolejową czy drogową gminy miasta Gdańsk?! Niech się miasto weźmie za infrastrukturę i mieszkańcom (którzy płacą podatki!) wybuduje...rozwiń całość

      Od czego jest PKP PLK S.A.? Od zarządznaia infrastrukturą kolejową czy drogową gminy miasta Gdańsk?! Niech się miasto weźmie za infrastrukturę i mieszkańcom (którzy płacą podatki!) wybuduje wreszcie wiadukt, tunel albo teleport.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      koleś, wsiądź do pociągu

      tlk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      i przejedź się trasą z Gdańska do Warszawy zamiast PiSać pierdzoły. Przekonasz się kto budował tunele albo wiadukty na tej trasie, samorządy czy kolej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wiadukt

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Przy ul. Sandomierskiej bylo idealne miejsce na wiadukt... ale lepiej wybudowac Lidl'a :(

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak

      oruniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Na trasie kolejowej Gdańsk-Warszawa wybudowano wiele wiaduktów i podjazdów kolejowych ..pod Pendolino. Również ja budowałem stąd wiem.Na odcinku Iława..w kierunku warszawy wybudowano podjazdy pod...rozwiń całość

      Na trasie kolejowej Gdańsk-Warszawa wybudowano wiele wiaduktów i podjazdów kolejowych ..pod Pendolino. Również ja budowałem stąd wiem.Na odcinku Iława..w kierunku warszawy wybudowano podjazdy pod torami odległe od siebie ~~0.5 -1.0 km..w polu...przy gospodarstwie rybnym..2 podjazdy...dużo by wymieniać.A na Orunię i Lipce zabrakło pieniędzy.....parodia/ ZKzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rzeczywiście ?

      Gall Anonim (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      - Władze Gdańska mogły w 2004 r. postawić spółce PKP PLK wymóg budowy wiaduktu lub tunelu przy okazji modernizacji oruńskiego odcinka linii E65 - mówi jeden z Czytelników (dane do wiad. red. )...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo