Obecny zakład był wtedy dopiero zalążkiem ośrodka budowy statków rybackich o małym tonażu, zwanym wydziałem K-4. Powstał na niewykorzystanych poprzednio terenach wyspy Ostrów i rozpoczął realizacje dużego zamówienia ulokowanego w latach 1954-55 w Stoczni Gdańskiej przez odbiorcę ZSRR na dostawę trawlerów parowych o nośności 500 ton.
Z wyposażenia tego ośrodka na przypomnienie zasługuje oryginalne urządzenie spustowe na rolkach o konstrukcji stalowej do wodowania bocznego statków.
W ślad za pierwszym typem - trawlerem przeznaczonym do połowu ryb i jej przetwórstwa, stoczniowcy gdańscy z K-4 budowali następne, stosując szeroko postęp techniczny w konstrukcji o technologii tworzonych jednostek. W sumie zbudowali oni 150 jednostek sześciu typów.
"Dziennik Bałtycki", 1976 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?