Za pośrednictwem badania określone zostaną mocne i słabe strony uczniów. Sprawdzone zostaną widomości z języka polskiego i matematyki. Wyniki mają być tylko i wyłącznie informacją dla nauczycieli i dyrektorów, jaki poziom umiejętności osiągają dzieci w ich placówkach.
Uczniowie na części z języka polskiego musieli wykazać się rozumieniem czytanego tekstu, musieli też napisać krótki tekst. Z kolei w części matematycznej sprawdzano ich m.in. z rachunków, geometrii i rozwiązywania zadań tekstowych.
Szkoły, które biorą udział w akcji, po przeprowadzeniu testu wśród swoich wychowanków przeniosą odpowiedzi uczniów do systemu udostępnionego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Po 48 godzinach dyrektorzy szkół otrzymają informację na temat wyników. Natomiast w czerwcu dowiedzą się, jak wypada ich szkoła na tle województwa.
– Najważniejsze jest, aby uczniowie i nauczyciele otrzymali informację zwrotną, jakie efekty przynosi ich codzienna praca. To także informacja dla nauczyciela, na co powinien zwrócić większą uwagę w pracy ze swoimi uczniami – tłumaczy na stronach instytutu Małgorzata Zambrowska z pracowni matematyki IBE. - Dzięki analizom prac uczniów, jakie zostaną przeprowadzone w pracowniach matematyki i języka polskiego Instytutu, szkoły otrzymają wnioski z każdego z wykonanych zadań. Te informacje pomogą w ocenie tego, z czym uczniowie sobie już świetnie radzą oraz nad czym muszą jeszcze popracować.
Więcej o badaniu na stronach OBUD oraz Instytutu Badań Edukacyjnych
Z jakimi zadaniami musieli zmierzyć się uczniowie w latach poprzednich oraz jak wypadli podczas badania przeczytasz w naszych archiwalnych artykułach:
TESTY, EGZAMINY, ZADANIA - BADANIE KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTÓW
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?