„A co to za wchodzenie na salę bez dobrych, markowych ubrań do ćwiczeń? I po zajęciach też nie możecie wyglądać jak łajzy. Włączam stoper, a ty i ty, i ty Nowak szorujecie na zakupy” - mówi nauczycielka do swoich uczniów.
Reklama już przestała być emitowana w radiu. Na pewno duży wpływ na to miała petycja internautów, w której czytamy:
„Niezależnie od domniemanej woli jej twórców, reklama w sposób wyjątkowo skuteczny trafia do dzieci i jest przez nie odbierana jako reklama kierowana do nich, promując tym samym nietolerancję na tle materialnym, która już i tak stanowi bardzo poważny problem społeczny.”
Internauci chcą też, by Fashion House wypłacił co najmniej 5 tys. zł na dowolnie wybraną pomorską organizację pożytku publicznego zajmującą się niesieniem pomocy dzieciom z rodzin dotkniętych ubóstwem, ponieważ „to właśnie ubogie dzieci ucierpiały najbardziej z powodu chybionej reklamy”
A jak tłumaczy się centrum handlowe?
„W nawiązaniu do petycji stworzonej przez Organizatorkę Wydarzenia „Daj czerwoną kartkę Fashion House”, informujemy że nie było naszym celem kierowanie reklamy do dzieci i nie z myślą o dzieciach została ona stworzona. Stacje radiowe mają prawo odmówić emisji, jeśli reklama jest niezgodna z prawem lub narusza prawa osób trzecich – nic takiego nie miało miejsca.
Mając na uwadze emocje, jakie wywołał przekaz, w piątek, 24 kwietnia, tuż po godzinie 9:00 rano, Zarząd Fashion House Outlet Centre Gdańsk poprosił wszystkie stacje radiowe, o zaprzestanie emisji reklamy”
Więcej na ten temat (w tym możliwość odsłuchania reklamy) na facebooku
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?