Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stacja SKM Gdańsk Śródmieście jest już dostępna dla pasażerów [WIDEO, ZDJĘCIA]

Paweł Durkiewicz
Otwarcie przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku
Otwarcie przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku Przemek Świderski
Punktualnie 2 minuty po północy pierwszy w historii pociąg wyjechał z nowej stacji SKM Śródmieście. Otwarcie zupełnie nowego przystanku wieńczy projekt przedłużenia linii Szybkiej Kolei Miejskiej.

- To wielki moment dla Szybkiej Kolei Miejskiej i Gdańska – podkreślał Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. sprzedaży i marketingu. – Nie mówimy tu o rewitalizacji, czy remoncie, lecz o budowie zupełnie nowej stacji. O jej potrzebie mówiło się od bardzo dawna, bo od lat 60. ubiegłego wieku. Tym bardziej cieszy, że dziś udało się zrealizować nasz projekt.

Przez cały pierwszy dzień funkcjonowania nowej stacji przejazdy ze Śródmieścia do przystanku Gdańsk Główny są bezpłatne.

Władze SKM liczą, że nowa stacja będzie regularnie użytkowana przez pracowników okolicznych instytucji, m.in. Urzędu Wojewódzkiego, czy Komendy Wojewódzkiej Policji. Z nowej infrastruktury mają również korzystać turyści, którzy ze Śródmieścia mają blisko do gdańskiej starówki, a dosłownie kilka kroków do Teatru Szekspirowskiego.

Otwarcie przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku. 1 kwietnia bezpłatne przejazdy

W przyszłości przystanek SKM Śródmieście ma być zintegrowany z potężnym centrum Forum Radunia, którego budowa ma się zakończyć w 2017 roku.

Póki co, stacja Śródmieście kończy się ślepym torem, co oznacza, że składy kursujące do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa nie będą się na niej zatrzymywać. W ciągu kilku lat linia kolejowa 250, użytkowana przez SKM, ma zostać przedłużona, jednak póki co projekt ten jest na etapie studium wykonalności.

Ukończenie stacji SKM Śródmieście planowane było początkowo przed Euro 2012, jednak termin zakończenia inwestycji był kilkakrotnie przekładany. Projekt przedłużenia linii numer 250 wraz z modernizacją peronu numer 3 na stacji Gdańsk Główny i budową stacji Gdańsk Śródmieście kosztował ok. 70 milionów złotych. 66 procent tej kwoty pochodziło z dofinansowania unijnego. Resztę kosztów wzięły na siebie Fundusz Kolejowy oraz spółka PKP SKM w Trójmieście, która została w tym celu dokapitalizowana przez Urząd Miasta Gdańska i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

[email protected]

Wideo: Piotr Hukało

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki