Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma już 20 pociągów [ZDJĘCIA]

Maciej Kałach, md
Grzegorz Gałasiński
Cztery ostatnie pociągi FLIRT z dwudziestu zamówionych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnych w firmie Stadler odebrał w sobotę Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, oraz Andrzej Wasilewski, prezes ŁKA. Uroczystość odbyła się przed budynkiem zaplecza technicznego kolei przy Dworcu Łódź-Widzew. Pociągi zajechały pod budynek parami - przy dźwiękach płynącej z głośników piosenki "Eye of the Tiger", pochodzącej z filmu "Rocky III", oraz wśród fajerwerków.

Swój "fajerwerk" przygotował także jeden z gości sobotniej uroczystości - Cezary Grabarczyk, minister sprawiedliwości, a wcześniej - transportu. Poinformował zebranych, że Jean-Claude Juncker, przewodniczący Komisji Europejskiej, uważa projekt linii kolei dużych prędkości "Y" (z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i Poznania) za kluczową inwestycję transportową w UE.

Bardziej konkretne zapowiedzi dotyczyły najbliższej przyszłości ŁKA. Marszałek Stępień przypomniał, że w czerwcu 2015 r. ruszają połączenia do Kutna, co zamknie budowę sieci ŁKA. Są jednak plany jej dalszej rozbudowy z pieniędzy unijnych z perspektywy 2014-2020.

Prezes Wasilewski wyliczał, że od czerwca 2014 r. z usług ŁKA skorzystało 600 tys. pasażerów, składy są całkowicie punktualne w 98 proc. przypadków, zaś przez ten okres nie został odwołany żaden z pociągów spółki.

Z okazji przyjęcia pociągów łodzianie mogli fotografować zaplecze techniczne ŁKA i nowe pociągi. Z tej opcji skorzystało ok. 70 osób.

Na zapleczu technicznym ŁKA przy stacji kolejowej Łódź Widzew (ul. Lawinowa 71a) stacjonować będzie łącznie 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych w barwach ŁKA, czyli komplet. Koszt produkcji 20 pojazdów dla ŁKA wyniósł 311 mln zł. Cała wartość projektu budowy ŁKA to prawie 458 mln zł, z czego ponad 245 mln zł to dofinansowanie unijne.

Każdy z 20 pojazdów floty ŁKA wyposażony jest w klimatyzację, biletomaty, monitory LCD, gniazdka elektryczne, kamery monitorujące oraz urządzenia umożliwiające bezpłatny dostęp do WiFi. Znajdują się w nich stojaki na rowery, uchwyty na wózki oraz przewijaki dziecięce. Długość jednego pojazdu to 45,7 metra. Mieszczą łącznie 254 pasażerów i są wyposażone w 120 miejsc siedzących. Osiągają prędkość maksymalną do 160 km/godz., a jeżdżą m.in. do Sieradza, Zgierza, Koluszek i Łowicza.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki