Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pięć bram w tunelu pod Martwą Wisłą jest już gotowych [ZDJĘCIA]

Paweł Durkiewicz
Gdańskie Inwestycje Komunalne
Na budowie tunelu pod Martwą Wisłą wykonano już pięć z siedmiu połączeń pomiędzy dwiema rurami, które są niezbędne ze względów bezpieczeństwa i dla ułatwienia bieżącej eksploatacji i konserwacji.

Wykonanie bram to niezwykle skomplikowane przedsięwzięcie, wymagające użycie specjalistycznej technologii zmrażania gruntu.

Najpierw w miejscach południowego tunelu przeznaczonych na połączenia zmrożono ziemię, następnie wprowadzono w nią rury, którymi puszczono solankę o temperaturze sięgającej minus 35 stopni Celsjusza. Po osiągnięciu dostatecznie niskiej temperatury gruntu, obudowa tunelu południowego została otwarta.

Gdańsk: Dzień otwarty tunelu pod Martwą Wisłą [ZDJĘCIA,WIDEO]

Dopiero wtedy wykonawcy mogli rozkuć i wydobyć grunt. Gdy dotarli do północnej nitki, otwarto jej obudowę złożoną z betonowych tubingów. Utworzone przejście zostało wzmocnione obudową tymczasową, która z czasem zostanie zastąpiona konstrukcją złożoną z dwóch kołnierzy i części wykonanej w technologii monolitycznej.

Czytaj więcej: Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Gotowe pięć z siedmiu połączeń tunelu [ZDJĘCIA]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki