Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powiat kościerski. Walczą z Energą, więc odcięła im prąd?

J.Surażyńska, E.Okoniewska
Niektórzy mieszkańcy za dwa miesiące letnie otrzymali do zapłacenia nawet po 4 tys. złotych - mówi Wiesław Kleinschmidt, sołtys Kłobuczyna.
Niektórzy mieszkańcy za dwa miesiące letnie otrzymali do zapłacenia nawet po 4 tys. złotych - mówi Wiesław Kleinschmidt, sołtys Kłobuczyna. e.okoniewska
Kilkanaście godzin pięć rodzin pozbawionych było prądu. To ciąg dalszy sprawy gigantycznych rachunków, na które nie godzą się mieszkańcy.

Mieszkańcy Kłobuczyna i innych miejscowości w gminie Kościerzyna walczą z Energą, bo nie zgadzają się na płacenie gigantycznych rachunków za prąd. Interweniowali u rzecznika praw konsumenta, w Departamencie Energetyki przy Ministerstwie Gospodarki. Przygotowują również pozew zbiorowy. Energa jednak, nie czekając na rozwiązanie sprawy, rodzinom, które nie zgodziły się płacić, odcięła prąd.

- Niektórzy mieszkańcy za dwa miesiące letnie otrzymali do zapłacenia nawet po 4 tys. złotych - mówi Wiesław Kleinschmidt, sołtys Kłobuczyna. - Gigantyczne rachunki absolutnie nie są spowodowane większym zużyciem prądu przez rodziny. Uważamy, że to jawne oszustwo. Nikt z nas nie zawinił, a każe się nam płacić niebotyczne sumy.

CZYTAJ WIĘCEJ! Kolejne problemy z Energą.

Zdaniem mieszkańców, problemy zaczęły się po jednej z gwałtownych burz. Zużycie energii jest źle naliczane. Tymczasem Energa podkreśla, że ta sytuacja spowodowana jest niewłaściwym spisywaniem liczników przez nieuczciwych inkasentów. Mieli oni przez pewien czas w ogóle nie spisywać rzeczywistego stanu liczników, tylko szacować według własnego uznania. Teraz natomiast liczniki zostały prawidłowo spisane, a mieszkańcy muszą zapłacić zaległości.

Odcięcie prądu mieszkańcy uważają za skandal. Następnego dnia został on jednak przywrócony.
- Klientom, o których mowa, zostało zaproponowane rozłożenie płatności na raty z prośbą o niezwłoczną informację zwrotną - mówi Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - Do momentu wyłączenia opisywani klienci (poza jednym) nie ustosunkowali się do propozycji spółki ani nie uregulowali zadłużenia. W związku z tym spółka zgodnie z obowiązującymi ją procedurami wyłączyła klientom zasilanie do czasu uregulowania płatności. Opisywani klienci w dniu wyłączenia lub następnego dnia dokonali wpłaty lub ustosunkowali się do propozycji rozłożenia zaległości na raty. Zasilanie zostało im przywrócone w ciągu kilkunastu lub kilkudziesięciu godzin.

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki