Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pruszcz Gdański: Rozpoczęła się przebudowa Kanału Raduni

red.
Po zakończeniu inwestycji zmodernizowany zostanie ponad 1,2-kilometrowy odcinek kanału
Po zakończeniu inwestycji zmodernizowany zostanie ponad 1,2-kilometrowy odcinek kanału Materiały prasowe
Rozpoczęła się przebudowa 1,2 - kilometrowego odcinka Kanału Raduni w Pruszczu Gdańskim. Wykonawcą inwestycji jest firma Skanska. Na realizację projektu ma czas do końca października 2015 roku. Wartość inwestycji to 14,9 mln zł netto.

Początki powstania Kanału Raduni sięgają czasów średniowiecza, a jego ówczesne przeznaczenie miało przede wszystkim charakter obronny i gospodarczy. Dziś kanał stanowi zabytkowy obiekt hydrotechniczny wpisany do rejestru zabytków. Jego całkowita trasa liczy 13,5 km i nosi nazwę Kanał Nowa Radunia.

Obecnie obiekt na całej długości od Pruszcza Gdańskiego do Biskupiej Górki w Gdańsku pełni funkcję zbiornika retencyjnego dla wód spływających z terenów jego zlewni.

Poprawa bezpieczeństwa przeciwpowodziowego

Celem realizacji projektu przebudowy Kanału Raduni jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa przeciwpowodziowego. Realizacja przebudowy obiektu została podzielona na dwa etapy. Skanska odpowiada za wykonanie prac w ramach drugiego etapu, który obejmie realizację robót modernizacyjnych na odcinku od mostu w ciągu ul. Raciborskiego do kładki dla pieszych w ul. Wojska Polskiego.

Po zakończeniu inwestycji zmodernizowany zostanie ponad 1,2-kilometrowy odcinek kanału. Przebudowa zabytkowego obiektu polega na wykonaniu szeregu prac modernizacyjnych. Ich pierwszy etap obejmuje demontaż istniejących umocnień i późniejsze ponowne umocnienie brzegów kanału.

- Wykonane zostaną umocnienia żelbetowe na ściance szczelnej o łącznej długości 2146 metrów. Wykończenie od strony kanału stanowić będzie okładzina kamienna z kostek 11x11cm o łącznej powierzchni 3800m2 – mówi Andrzej Zmuda, kierownik robót z firmy Skanska.

- W ramach projektu przeprowadzimy także remont przyczółków istniejących mostków i kładek dla pieszych w liczbie 3 mostów i 5 kładek – dodaje Andrzej Zmuda.

Inwestycja obejmuje wykonanie schodów z kostki brukowej na skarpie kanału oraz krawężników kamiennych. Uumocnione zostanie dno kanału tuż przy wylotach większych kolektorów deszczowych.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki