Operacja trwa dwa dni ponieważ po rozładunku pierwszej suwnicy statek „Zhen Hua 8” , który przywiózł nowy nabytek BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, musiał zostać przebalastowany.
Operacja rozładunku polega na położeniu specjalnych szyn, po których suwnice są zsuwane na nabrzeże terminalu.
(autor: T. Bołt)
Nowe suwnice umożliwiają obsługę statków do 19 rzędów kontenerów, co w praktyce przekłada się na pojemność ok. 13 000 TEU, a więc statków oceanicznych ponad dwukrotnie większych od tych, które obsłużyć może kanał Panamski. Zastąpią dwa podobne urządzenia uszkodzone w trakcie kolizji promu Stena Spirit w maju 2012 oraz pozwolą na obsługę statków oceanicznych.
Statek „Zhen Hua 8” pierwotnie miał zawinąć na początku grudnia, jednak niekorzystne warunki meteorologiczne spowodowały opóźnienie i kilka ostatnich dni statek spędził na gdyńskiej redzie, oczekując na wolne miejsce przy nabrzeżu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?