Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biznes na miarę: Na początek - wybór lokalizacji

red.
Nowoczesne biurowce zapewniają pogodzenie priorytetów jak prestiż, komfort, optymalizacja wydajności pracy oraz efektywność kosztowa biznesu.
Nowoczesne biurowce zapewniają pogodzenie priorytetów jak prestiż, komfort, optymalizacja wydajności pracy oraz efektywność kosztowa biznesu. P. Świderski/archiwum DB
Powodzenie w biznesie zależy nie tylko od dostępu kapitału, promocji czy pomysłu, który znajdzie wzięcie na rynku. Wizytówką firmy, jak będzie postrzegana przez kontrahentów czy pracowników, jest jej siedziba czy biuro.

Decyzja zatem, gdzie się mieści oraz jakie daje możliwości, może być dużym atutem w rozwoju przedsięwzięcia.

Biuro to ludzie
Wybór lokalu uzależniony jest oczywiście od specyfiki firmy, jej wielkości i potrzeb. Na początek zatem trzeba się zastanowić, czego potrzebujemy. Następnie przeanalizować dostępne oferty - w jakim stopniu spełniają nasze oczekiwania.
- Znaczenie dla wyboru lokalizacji czy standardu biura mają ludzie oraz umożliwienie im efektywnej, satysfakcjonującej pracy w dobrych warunkach - mówi Maciej Grabski, inwestor Olivia Business Centre. - Jeśli dobrze czujemy się w miejscu pracy, jesteśmy otoczeni nowoczesnymi, sprzyjającymi dobremu samopoczuciu rozwiązaniami, bardziej identyfikujemy się z tym, co robimy, i z firmą. To, co negatywnie wpływa na nasze obowiązki, to dyskomfort w miejscu pracy. Nieoceniony jest dostęp do pomieszczeń konferencyjnych czy części przeznaczonej na odpoczynek, rekreację czy posiłek, gdzie można zwyczajnie poznać nowych ludzi, z którymi, kto wie, może rozwiniemy swoją działalność.

Klaster możliwości
Taką kompleksową, nowoczesną ofertę daje Olivia Business Centre, zlokalizowane praktycznie w centrum aglomeracji Trójmiasta.
- Dobra lokalizacja w mojej opinii jest decydującym warunkiem przy wyborze siedziby dla naszego biznesu - zaznacza Maciej Grabski. - Niezwykle w działalności firmy, zwłaszcza małej i średniej, pomaga ulokowanie się w swego rodzaju klastrze biznesów obracających się w podobnych sektorach gospodarki. Pozwala to na nawiązanie kontaktów, wymianę doświadczeń, informacji o rynkach i potencjalnych kontrahentach, wspólne szkolenia, udział w konferencjach tematycznych, wyjazdy na targi.
W nowoczesnym kompleksie najemca powierzchni może skorzystać z pomocy firmy zarządzającej biurowcem przy nawiązaniu kontaktów, wsparciu ekspertów czy skorzystaniu z porad prawnych. Wszystkie potrzebne do prowadzenia biznesu usługi skupione są w jednym miejscu.
Sąsiedztwo wielu firm w nowoczesnym biurowcu, często znanych, światowych marek, sprzyja identyfikacji, budowaniu wartości i wizerunku naszego biznesu, wewnątrz - wśród pracowników i na zewnątrz - wśród klientów.

W zasięgu małych
Dobra "miejscówka", adres w centrum, nowoczesna siedziba w powszechnym mniemaniu to wysokie koszty, wyższe niż w przypadku biura na peryferiach, nie do zaakceptowania dla małych firm. Ale czy faktycznie?
- Dobra lokalizacja i biuro w budynku najwyższych standardów nie oznacza, że jest za drogie dla początkującej czy niewielkiej firmy - dodaje Maciej Grabski. - Uwzględniając powyżej wymienione atuty, jak bliskość potencjalnych kontrahentów, usług otoczenia biznesu, łatwość dotarcia do i z biura samochodem czy innymi środkami komunikacji, może dać nawet przewagę kosztową w porównaniu do "niższego" standardu na peryferiach miasta. Chociażby koszty związane z długim czasem dotarcia i powrotu z pracy, pokonywania dużych odległości do klientów. Po podliczeniu ich może się okazać, że odległa lokalizacja kosztuje firmę znacznie więcej.

Co jest zatem kluczem do wyboru biura? Identyfikacja potrzeb i uchronienie się przed pułapką oszczędności i najważniejsze - lokalizacja.

Opublikowane dotychczas odcinki cyklu znajdziesz także w naszym serwisie:
Odcinek 1 z 23.10: Na początek - wybór lokalizacji
Odcinek 2 z 30.10: Pewność zasilania
Odcinek 3 z 6.11: Biznes na miarę. Urządzenie biura. Czy to sztuka?
Odcinek 4 z 13.11: Olivia A Plus - standard najwyższy w Polsce
Odcinek 5 z 20.11: W Olivia Business Centre biuro rośnie z Twoją firmą

Odcinek 6 z 27.11 Olivia Business Centre to przyjazna przestrzeń i usługi
Odcinek 7 z 4.12: Facility management dla komfortu Rezydentów
Odcinek 8 z 11.12: Zawieramy umowę najmu.
Odcinek 9 z 18.12: Sky Club integruje i inspiruje
Odcinek 10 z 8.01: Kooperacja zaprogramowana na rozwój kadry i kwalifikacji
Odcinek 11 z 15.01: Nowa przestrzeń OBC dla rozwoju innowacji
Odcinek 12 z 22.01: Wspólne usługi i kooperacja dają oszczędności rezydentom OBC
Odcinek 13 z 29.01:W OBC spędzisz czas przy kawie, lunchu, a nawet muzyce na żywo
Odcinek 14 z 5.02.: Wachlarz usług w miejscu pracy to atut Olivia Business Centre

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki