Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: PiS zarzuca P. Adamowiczowi i M. Strukowi kampanię wyborczą za pieniądze podatników

Ewelina Oleksy
Andrzej Jaworski
Andrzej Jaworski Przemek Świderski/Archiwum
Działacze pomorskiego PiS zarzucają prezydentowi Gdańska Pawłowi Adamowiczowi oraz marszałkowi województwa Mieczysławowi Strukowi prowadzenie "niegodziwej kampanii wyborczej, opłacanej z publicznych pieniędzy". Andrzej Jaworski złożył we wtorek w tej sprawie zawiadomienie do Państwowej Komisji Wyborczej oraz do prokuratora generalnego.

- Ewidentnym przykładem takiej akcji jest chociażby reklama puszczana w mediach publicznych mówiąca o tym, że Paweł Adamowicz dziękuję gdańszczanom za udział w głosowaniu na budżet obywatelski. Nie ma w tych spotach informacji, że jest to materiał promocyjny Urzędu Miejskiego, czy Rady Miasta Gdańska. Żądamy wyjaśnień w tej sprawie i innych, podobnych, bo wątpliwości jest dużo więcej - mówi poseł PiS, Andrzej Jaworski.

Działacze PiS podliczyli, że ostatnie akcje promocyjne prezydenta Adamowicza, prowadzone w ramach miejskich wydarzeń, pochłonęły grubo ponad milion złotych.

Poza spotami dotyczącymi budżetu obywatelskiego, na liście oskarżeń opozycji, dotyczących prowadzenia kampanii wyborczej z miejskich funduszy, znajdują się m.in. sfinansowane za ok. 120 tys. zł billboardy "Gdańsk najlepszy w rankingach" czy organizacja dnia otwartego na budowie tunelu pod Martwą Wisłą.

- Podczas niego puszczano propagandowe spoty wyborcze Pawła Adamowicza, a prezydent rozdawał pamiątki z autografem - wskazywał Paweł Okoniewski ze stowarzyszenia "Transparentny Gdańsk".

Tymczasem miejscy urzędnicy twierdzą, że wszystkie działania prezydenta, jakie przedstawiciele PiS wypunktowali w swoich zawiadomieniach, to nie prywatna kampania Pawła Adamowicza finansowana z budżetu Gdańska, a "od dawna zaplanowane kampanie informacyjne dostosowane do kalendarza życia miasta".

- To naturalne, że prezydent podziękował mieszkańcom w radiowych spotach za udział w głosowaniu na budżet obywatelski, po jego zakończeniu. Kampania z rankingami i dzień otwarty tunelu pod Martwą Wisłą też były zaplanowane od dawna i nie ma to nic wspólnego z trwającą kampanią wyborczą - zapewnia Emilia Salach z kancelarii prezydenta Gdańska. - Prezydent normalnie pracuje i z racji pełnionej funkcji komunikuje się z mieszkańcami w ten sposób. Robi to zresztą od lat, nie tylko teraz.
[email protected]

ZOBACZ NASZ SERWIS SPECJALNY

WYBORY SAMORZĄDOWE 2014 NA POMORZU

Kandydaci, komitety wyborcze, zasady głosowania, okręgi wyborcze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki