POMOC DLA OFIAR NAWAŁNICY
    PCK: 11 1160 2202 0000 0003 0286 5549 | CARITAS: 77 1160 2202 0000 0000 3436 4384 Z DOPISKIEM "WICHURA" LUB SMS "WICHURA" NA NR 72052

    Czarny piątek na Pomorzu. Skutki nawałnicy nadal odczuwalne

    Rozwiń

    Czarny piątek na Pomorzu. Skutki nawałnicy nadal odczuwalne

    Nikt nie był w stanie wyobrazić sobie, jakiego spustoszenia przez zaledwie kilkadziesiąt minut będzie w stanie dokonać wiatr. Pięć ofiar śmiertelnych, setki budynków i tysiące hektarów lasu dosłownie zmiecionych z powierzchni ziemi.

    Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Żegluga Tczewska chce...

    Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Żegluga Tczewska chce szkolić wiślane załogi

    Przemysław Zieliński

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Statek Kinga pływał już po Wiśle. Teraz czas na jego następców
    1/2
    przejdź do galerii

    Statek Kinga pływał już po Wiśle. Teraz czas na jego następców ©Sebastian Dadaczyński

    Szkolenie kadr dla żeglugi na Wiśle, rejsy turystyczne, a w przyszłości również przewóz kontenerów to główne cele powstałej niedawno Żeglugi Tczewskiej.
    Czy to początek odrodzenia żeglugi śródlądowej na dolnej Wiśle? Trudno już teraz wyrokować o powodzeniu przedsięwzięcia, ale założyciele nowej spółki mają konkretne plany, a doświadczenia im nie brakuje.

    - Załogi niezbędne do obsługi ruchu statków na Wiśle znowu będą w przyszłości potrzebne, stąd plany powołania w Tczewie Centrum Szkolenia Kadr Żeglugi Śródlądowej - wyjaśnia Arnosz Borzyński, prezes Żeglugi Tczewskiej. - Wierzymy w powodzenie naszego przedsięwzięcia. Wisła jest rzeką zdradliwą dla osób niedoświadczonych w pływaniu po niej, dlatego potrzebne są dobre szkolenia.

    Rozmowy o utworzeniu Żeglugi Tczewskiej toczyły się od dwóch lat między spółdzielnią Hydroservice a Towarzystwem Żeglugi Śródlądowej "Delta Wisły" oraz firmą Consulting HS. Wspomniana spółdzielnia powstała w 1983 r. Założycielami byli rzemieślnicy zajmujący się pracami podwodnymi, hydrotechnicznymi, ciesielskimi i torowymi. Do odbiorców ich usług należały głównie porty Gdańsk i Gdynia, a także Jastarnia, Hel, Władysławowo, Łeba, Ustka, Kołobrzeg i Świnoujście.

    Duża specjalizacja spółdzielni powodowała, że członkowie w pierwszych latach działalności musieli posiadać wysokie kwalifikacje i doświadczenie, co umożliwiało podejmowanie trudnych zadań hydrotechnicznych. Do ważniejszych zadań zrealizowanych przez spółdzielnię należy zaliczyć elektrownię wodną w Pierzchałach koło Braniewa, gdzie na obiektach piętrzących wodę wykonano nowy płaszcz żelbetowy, który ma wytrzymać kolejne 50 lat. Inne realizacje to prace wykonywane w elektrowniach wodnych na Brdzie na osiedlu Smukała w Bydgoszczy oraz na Nysie Kłodzkiej w Otmuchowie.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To niech kupią Kingę, skoro właściciel chce ją sprzedać

      majtek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      co to za żegluga bez statku??

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama