Grupa BESIX, której największą spółką zależną jest N.V. BESIX SA, prowadzi duże projekty portowe, infrastrukturalne i drogowe. Wśród największych inwestycji grupy wymienić można rozbudowę portu Las Raffan w Katarze, budowę nabrzeża i pogłębianie portu Sohar w Omanie, wybudowanie nowych ścian nabrzeża i pogłębienie Port Amazone Rotterdam w Holandii czy rozbudowę portu Zeebrugge w Belgii.
Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk, zlokalizowane między DCT 1 i pirsem Sea Invest, dzięki któremu w I fazie projektu terminal zwiększy swoją zdolność przeładunkową do 3 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic typu STS klasy super-postpanamax, o wysięgu 25 rzędów kontenerów, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także w 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym.
Docelowo terminal ma zapewnić przeładunki na poziomie 2,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), co w połączeniu z już istniejącym da 4 mln TEU w skali roku.
- Drugi terminal będzie przystosowany do obsługi statków, których jeszcze nie ma, a które mają być budowane w najbliższych latach. Mogą mieć pojemność 19 czy 24 tysięcy TEU - mówił niedawno "Dziennikowi Bałtyckiemu" Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT.
DCT jest w trakcie finalizacji finansowania inwestycji. Uzyskał już decyzje środowiskowe. W niedługim czasie firma wystąpi o pozwolenie na budowę.
- Obecnie na terminalu pracuje około 500 osób - powiedział Dominik Landa. - Po uzyskaniu przez drugi terminal pełnych mocy przeładunkowych i przy ich wykorzystaniu zatrudnienie wzrośnie o około 500 kolejnych pracowników.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?