Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Korytarz Bałtyk -...

    Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Korytarz Bałtyk - Adriatyk zdobywa sprzymierzeńców

    Jarosław Popek

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Korytarz Bałtyk - Adriatyk zdobywa sprzymierzeńców
    Pierwsza, ogólnopolska debata na temat ważnego szlaku komunikacyjnego - Korytarza Bałtyk - Adriatyk, odbyła się właśnie w Łodzi.
    Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Korytarz Bałtyk - Adriatyk zdobywa sprzymierzeńców
    Dyskutanci, którzy przez dwa dni rozmawiali o przyszłości transportu, w tym transportu wodnego w Polsce, są pewni - korytarz łączący Bałtyk z Adriatykiem musi powstać jak najszybciej. Mówi o tym projekt stanowiska końcowego, który będzie przyjęty w najbliższym czasie przez wszystkich uczestników łódzkiego Forum.

    "Korytarz ten jest wyzwaniem dla Polski, a więc i dla wspólnot samorządowych. Trasa Korytarza obejmuje największe ośrodki miejskie i gospodarcze, ale także miejsca o szczególnym znaczeniu, chlubiące się wspaniałym dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym. Należą do nich przede wszystkim obszary metropolitalne - w tym Warszawa i miasta gateways - z portami o kluczowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. W strefie Korytarza żywe jest dziedzictwo uprawiania żeglugi na Wiśle i Odrze - obecnie wymarłych, a także inicjatywy TEM - prototypu nowoczesnej osi komunikacyjnej, łączącej Bałkany, Bliski Wschód i Polskę - ze Skandynawią. Rozwija się tradycja Szlaku Bursztynowego i innych europejskich szlaków kulturowych" - czytamy w projekcie.


    Uczestnicy Forum byli zgodni, że polski rząd jak najszybciej musi postawić na transport multimodalny, z uwzględnieniem kolei, samochodów i oczywiście statków rzecznych.

    "Budowa europejskiego, multimodalnego systemu transportowego - wymaga nowego podejścia do problemu rozwoju systemu transportowego w Polsce - na wszystkich poziomach administracji - przede wszystkim służącego osiąganiu celów, wskazanych w zintegrowanej polityce transportowej Wspólnoty. Multimodalny system transportowy, szczególnie o wysokich standardach technologicznych zielonych korytarzy transportowych, wymaga zintegrowanego zarządzania szeroko rozumianym kompleksem problemów transportowych w Polsce. Takie podejście do transportu uosabia instytucja europejskiego koordynatora korytarza transportowego, odpowiedzialnego przed Komisją Europejską za realizację korytarza - również na terenie Polski.
    Nie ma alternatywy. Europejskie prawo ma charakter nadrzędny nad prawem krajowym, więc realizacja infrastruktury korytarza transportowego nie może natrafić w Polsce na bariery administracyjne, co utrudniłoby i spowolniło jego realizację. Priorytetem jest więc zbudowanie w Polsce zintegrowanego systemu zarządzania rozwojem transeuropejskiej sieci transportowej, zdolnego do wdrażania spójnego planu realizacji Korytarza - w tym do wdrażania innowacyjnych technologii. System taki powinna wdrażać ustawa sejmowa, określająca cele i zasady realizacji rozporządzeń PE w sprawie rozwoju sieci transportowej na wszystkich poziomach"
    - tak brzmi fragment projektu stanowiska.

    KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WSZYSTKIEGO O NASZEJ AKCJI!


    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama