Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W drugim terminalu DCT w Gdańsku pracę znajdzie nawet 500 osób. Niedługo początek budowy

JKL
Zimą mogą rozpocząć się prace przygotowacze przy budowie drugiego terminalu DCT w gdańskim porcie. Inwestycja warta ok. 200 mln euro ma być gotowa w 2016 r.

Terminal zapewnić przeładunki na poziomie 2,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), co w połączeniu z już istniejącym da 4 mln TEU w skali roku.

Nabrzeże, zlokalizowane między DCT 1 i pirsem Sea Invest, ma mieć 600 metrów długości. Głębokość wyniesie 16,5 metra, co umożliwi obsługę statków o zanurzeniu ok. 15 metrów. Terminal zostanie wyposażony w dźwigi typu STS klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Dostarczy je firma Liebherr.

- Drugi terminal będzie przystosowany do obsługi statków, których jeszcze nie ma, a które mają być budowane w najbliższych latach. Mogą mieć pojemność 19 czy 24 tys. TEU - mówi Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT. - Kiedy powstawał pierwszy terminal, nikt w Polsce nie zakładał, że największe kontenerowce pływające na liniach oceanicznych będą w nim obsługiwane. Dzisiaj przyjmujemy te największe i najdroższe statki tego typu na świecie. Nowa inwestycja ma być zatem skrojona tak, aby odpowiadać przyszłym potrzebom i kierunkom, w jakich podąża morski transport kontenerowy.

DCT jest w trakcie finalizacji finansowania inwestycji. Uzyskał już decyzje środowiskowe, wyłoniony został także inżynier kontraktu. W niedługim czasie firma wystąpi o pozwolenie na budowę.
- Obecnie na terminalu pracuje ok. 500 osób - stwierdza Landa. - Po uzyskaniu przez drugi terminal pełnych mocy przeładunkowych i przy ich wykorzystaniu zatrudnienie wzrośnie o około 500 kolejnych pracowników.
Jak dodaje, specjalistów od obsługi przeładunków kontenerowych jest niewielu na rynku, zatem firma szkoli ich praktycznie od podstaw.

Z nowym rokiem ruszą nie tylko prace budowlane. DCT zyska także nowego klienta. Obecny Maersk Line, wspólnie z Mediterranean Shipping Company, zawiązał alians 2M. W jego ramach armatorzy będą oferować klientom wspólną usługę przewozu kontenerów na pokładzie statków o łącznej pojemności ponad 2 mln TEU.

- Dzięki aliansowi 2M obsługiwać będziemy większą liczbę kontenerów - mówi Landa.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki