Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lębork. Zmienił dostawcę prądu i został bez energii

Robert Gębuś
Andrzej Kurzyński/Archiwum PP
Od 44,61 złotch zaczęły się kłopoty 60-letniego Czesława Polejowskiego z Lęborka. Teraz nie ma prądu

Niepełnosprawny, ponad 60-letni Czesław Polejowski od miesiąca jest bez prądu, chociaż, jak zaznacza, nie ma żadnych zaległych rachunków. Mężczyzna uważa, że problem pojawił się wówczas, gdy przez niedopatrzenie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, który pomaga mu w opłatach, nie przelał na konto Energi... 44,61 zł.

- W lipcu dostałem z Energi pismo, że zalegam 44,61 zł jeszcze z listopada ubiegłego roku i 88,43 zł ze stycznia 2014 r. - mówi Czesław Polejowski. - Kwotę 88,43 zł zapłaciłem dzień przed upływem terminu, czyli 22 stycznia, natomiast o zaległych 44 złotych nie wiedziałem. Okazało się potem, że nie przelała ich pomoc społeczna.

Energa wyłączyła mu prąd. Pan Czesław zapłacił sam zaległą kwotę. Na dowód pokazuje rachunek, który to potwierdza, ale mimo interwencji prądu nie ma do dziś.

- Z lodówki co zdążyłem zjeść, to zjadłem, resztę musiałem wyrzucić - tłumaczy. - Jest ciepło, nie mam gdzie przechowywać jedzenia. Nie oglądam telewizora. Nie wiem, jak długo to jeszcze potrwa.

Czesław Polejowski napisał do Energi pismo, dołączając rachunki, które zapłacił. - Pozostało bez odzewu - mówi.

Starszy pan dodaje, że w styczniu zmienił operatora i wybrał Energetyczne Centrum. Rachunki jednak wysłała mu Energa. - Nie rozumiem, dlaczego mam być karany w taki sposób przez Energę, skoro wszystkie rachunki mam uregulowane? - dopytuje.

Jak się jednak okazuje, mężczyzna nie wiedział, że zmieniając operatora, nie rozstaje się całkowicie z Energą.
- Wstrzymanie dostaw energii elektrycznej nastąpiło z powodu zadłużenia za usługi dystrybucyjne - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa. - Klienci zmieniający sprzedawcę prądu są zobowiązani do regulowania należności za dwie faktury - od sprzedawcy i od dystrybutora energii elektrycznej.

Ostrowska dodaje, że do klienta wysłano informację o zadłużeniu. Pan Czesław ripostuje, że oprócz wspomnianych już rachunków nic innego nie otrzymał.
- Klient może liczyć na ponowne podłączenie zasilania, kiedy ureguluje zaległości - mówi Ostrowska.

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki