Według nich zamiast estakady na ul. Rokicińskiej powinna zostać wykonana estakada na rondzie im. Inwalidów lub tzw. skrzyżowaniu Marszałków.
- Trasa W-Z pierwotnie w 2008 r. miał to być tylko projekt tramwajowy z wydłużeniem trasy tramwajowej na Olechów, modernizacją torowisk i trakcji, przystankami przesiadkowymi (także w powiązaniu z ŁTR) oraz systemem sterowania ruchem. Kiedy w 2009 r. pojawiła się możliwość pozyskania większych środków z UE powstała koncepcja zagłębienia całego ruchu samochodów i tramwaju w tunelu o długości 2 km między ul. Kilińskiego a ul. Wydawniczą. Pozwalało to dodatkowo na bezkolizyjny przyjazd na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z al. Rydza–Śmigłego, czyli miejsca najbardziej newralgicznego na tej trasie, odzyskanie przestrzeni publicznej Placu Zwycięstwa i udrożnienie na poziomie „zero” ul. Targowej łączącej EC-1 z Filmówką i Księżym Młynem - mówi Włodzimierz Tomaszewski.
Według polityków opozycji ta koncepcja została zgłoszona we wniosku o dofinansowanie unijne (całość miała kosztować ok. 500 mln zł). Projekt ten został zmieniony za prezydentury Hanny Zdanowskiej, tak, że powstał tunel między al. Kościuszki a ul. Kilińskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?